Vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
***Cindy***
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-12-01
Woonplaats: Zoetermeer

Vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 23:32

Hey allemaal,
Ik heb een verzorgpony, Sheila, en nu reed (laatste tijd helaas niet) er best vaak op in mijn rijles, en dan ging het wel goed, maar Sheila wilde niets extra's, niet nageven enzo. Nu heb ik er vandaag op gereden, maar niet in de les, maar met heel de manege tegelijk (de nieuwjaarscarroussel) en daar liep Sheila helemaal nagevelijk enzo, gaat het de goede kant op of was het toeval. En als het toeval is, hoe moet ik het dan verbeteren? Hoop dat jullie me willen helpen.
Kus Cindy
PS I LOVE SHEILA EN BRANCO 4EVER EN 4LIFE!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 23:55

hehe
die paarden zijn van manege Zilverster he', in Z'meer!!!
Branco is namelijk de vader van myn verzorgpaardje.
Maar sorry, ik weet geen antwoord op je vraag Boos!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 09:16

Hoi, ik heb wel eens hetzelfde meegemaakt.
De pony van een vriendin liep tijdens een show veel mooier.
Waarom?
De pony was opgewonden door de show, was drukker, daardoor meer voorwaarts, maar mocht niet te snel, dus automatisch kromde ze haar hals en liep bijna voor de loodlijn met haar hoofd.
En showen dat ze deed!
Maar in de les, dan had ze geen zin om te 'werken', dus jah, dan liep ze teveel te hangen op de teugels, of teveel naar boven met haar hoofd.
Dus gewoon aan je instructeur vragen wat je moet doen, waarschijnlijk kan Sheila het best, alleen wel been geven en af en toe knijpen in de teugels (beide handen kneepjes geven) en zodra ze ietsje 'toegeeft' en naar beneden komt, meteen belonen door de teugels te ontspannen.
Zodra ze weer omhoog komt met haar hoofd, handen op de plaats en niet toegeven, knijpjes geven zodat er 'gevraagd' wordt om naar beneden te komen.
Blijven drijven, en door de teugels wel kort genoeg te houden zorgen dat ze niet te hard gaat.
Als je zelf los rijdt in het begin van de les, haar goed losmaken in de hals door voltes, achten en slangebogen te rijden.
Als haar hals wat losser is, zal ze eerder aan de teugel lopen.
Wat bij mijn verzorgpaard vroeger erg belangrijk was: zorgen dat hij luisterde naar mijn been. Dus even drijven en meteen in draf, niet pas na vier passen of zo, en geen sukkeldrafje, nee meteen reageren en een actieve draf!
Toen dat beter werd, toen hij goed voorwaarts werd, kon ik hem ook eerder aan de teugel krijgen.
Veel succes en schrijf je nog eens hoe het ging?

***Cindy***
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-12-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 17:34

thanx!!! enne, stuur eens een foto van je paard dan, ik wil weten of hij op brancie lijkt!!! haha
kus cindy