Mensen vinde dat mijn paard makkelijk te rijden is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Mensen vinde dat mijn paard makkelijk te rijden is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 12:10

Sommige mensen bij mij op stal vinden dat mijn paard makkelijk te rijden is. Oke hij geeft makkelijk na, maar makkelijk is hij niet echt. Hij houd ook wel eens rechts vast, wilniet veder in buigen omdat hij vind dat het genoeg is. Als ik mijn binnenhand iets te ver naar me toe haal doet hij het gelijk niet meer, dan moet ik het eerst via een omweg gaan proberen. Ik heb het dan ook echt over milimeters dat mijn hand iets te ver naar mijn toe haal. Hij is erg precies. Ze zeggen dat je er zo op weg rijd. HEt lijkt mischien erg makkelijk, maar het klikt ook erg goed tussen ons, hij doet heel veel voor me. Er heeft eens een ander op gereden omdat ik met me voet zat. Hij was toen toch vervelend wou niks ,bokte en sprong de hele tiljd erg hard weg. Nou wat makkelijk zeg. Als je dan ook zegt van nou ga er dan maar op. Dan hebben ze ineens van die smoesjes ik ben niet zo veel tijd, voel me niet lekker of ja maar jij bent nu zo lekker aan het rijden. Boos! Sommige mensen.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:16

uhm jah, wat is het moraal Haha!, maar ik snap het wel. mijn pony is wel echt makkelijk weg te rijden mits je rustig bent met je handen, een goeie zit hebt, en haar niet irriteert. dan il ze ook werken. maar je moet ze maar laten praten, want jij bent de enige die echt weet heo je pony is *LOL*

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:28

dat is een goed teken, dat ze dat zeggen. Als je Anky ziet rijden, denk je toch ook; het lijkt heel gemakkelijk? Vat het op als compliment en maak je niet druk om die andere mensen...

succes ermee...

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:33

Wees blij dat je een redelijk makkelijk pard hebt en dat het zo goed klikt, misschien ben jij wel de combinatie waar iedereen naar streeft, en dat levert ook jaloersheid op. Een makkelijk paard moet ook gecreeerd worden en is kennelijk goed gereden, zouden er maar meer zijn die zo'n goede combi zijn!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:44

Als een paard 'makkelijk' te rijden is, is dat alleen maar een compliment! Dat betekent gewoon dat het er goed en rustig uitziet.

Ik kreeg ook nog wel eens te horen: het lijkt alsof het vanzelf gaat bij jullie. Maar na een keertje op mijn paard gereden te hebben schaafde ze die opmerking wel ietsje bij.
Het zag er nog steeds makkelijk uit bij ons, ze vond mijn paard wel heel fijn om te rijden, maar ze moest er zelf wel wat voor doen Haha!

Dus gewoon lekker verder gaan waar je mee bezig bent. En zie het gewoon als een compliment

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:12

inderdaad,als mensen vanaf de zijkant menen dat het er te makkelijk uitziet dan is dat juist goed!
jullie klikken metv elkaar en werken dus uitstekend samen..

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:48

Als ie rechts vasthoud moet je proberen om je rechterschouder te ontspannen. Werkt iig altijd bij mij want paarden pakten eerst best vaak vast op links bij mij. Lachen

nardini
Berichten: 13
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: amstelveen

super

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:30

sluit me aan bij een aantal andere:
is alleen maar goed als het erg "makkelijk"uit ziet!!
daar gaat het allemaal om.

wordt vaak ook over mijn paardje gezegd: die is zo makkelijk.
is ook wel erg fijn om mee te werken, en tot het M rij je er inderdaad zo mee weg, maar moet er echt hard voor werken voor de punten in de Z2 (maar ik klaag niet, had er vandaag weer 2, totaal nu 12, en laatste 3 weken 4 1plaatsen)
gemak: daar gaat het allemaal om.

en trouwens, wat maak je je druk over wat ander zeggen!!
laat ze lekker!

ortiz

Berichten: 82
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:52

ik heb het ook met mijn paard die wil ook gewoon niet voorwaarts!!!
en iedereen zij tegen mij van wat heb je toch een makkelijk paard en je moet niet zo klagen dat hij niet makkelijk is enzo.
dus toen heb ik ook eens gezegt van ga er maar op zitten en probeer het maar en toen kregen ze hem ook niet( ik wel ben er nu aan gewent).
ik zie het gewoon als een compliment !!!!

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:02

bedankt voor jullie reacties. Ik ben er ook al meer tevreden mee. Het is ook wel zo als je Anky ziet rijden denk je ook van zo dat gaat makkelijk. Ik zie het nou ook al meer als een compliment. Ik ben ook heel heel erg blij dat het zo klikt met mijn paard, hij doet echt alles voor me. Ik moest even stoom afblazen, al die mensen liepen al een tijdje te zeggen dat hij zo makkelijk is en maar commentaar hebben maar er zelf op gaan ho maar. Normaal gesproken kan het me ook niks schelen wat anderen zeggen, maar ik was het even helemaal zat. Het is inderdaad alleen maar goed als het er 'makkelijk'eruit ziet.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:08

bij ons ook iedereen zegt, hedera is een makkelijk paard
ik nee
zij: majawel, zukke brave
ik: ja ze is braaf, maar probeer haar maar eens aan teugel te krijgen, of gewoon voor je been te krijgen
dan zeggen ze niks meer

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:15

Is toch juist een compliment!!!!!! Mensen zien haast niet dat jij iets doet ermee....Oftewel je hulpen zijn klein en het totaal plaatje ziet er gewoon prettig uit.

Ik heb dat ook pony van een vriendin ziet er super uit met HAAR erop maar als ik erop ga loopt ze amper aan de teugel omdat ik dat ene knopje telkens net niet kan vinden....

Maar het is alleen maar goed hoor dat ze dit gezegd hebben!

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 09:59

Ja als je paard braaf is zeggen ze ook vaak gelijk dat hij/zij makkelijk is. Sommige mensen hebben zo gauw een oordeel, maar als het puntje bij paaltje komt zijn ze weg. Ze zeggen ook inderdaad dat het eruit ziet alsof ik helemaal geen hulpen geef, dat het paard alles van zelf doet. Je moet inderdaad de knopjes van je paard zien te vinden als hij/zij al iets kan.

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:33

Ik heb dat ook gehoord over mijn paard in het verleden. Hij is wel heel braaf, daar is niks over te zeggen, maar wanneer ik "echt" dressuurwerk wil doen (verzameling, zijgangen met correcte buiging, stelling & impuls etc.) wordt hij erg lastig. Hij blijft dan meestal wel braaf (het is niet dat hij gaat staken ofzo), hij doet het gevraagde alleen heel moeizaam of bijna helemaal niet...

Ik heb net de 1e fase ORUN dressuur gedaan en daar dachten mijn medecursisten ook dat hij makkelijker te rijden zou zijn (en wel even op het achterbeen gezet kon worden bijvoorbeeld...). Ongeveer op de helft van de cursus werd er gewisseld en toen voelden zij eindelijk wat ik bedoelde... Het was wel erg lastig om hem te verzamelen en meer aan het werk te krijgen! De simpele dingen voor hem (netjes nageeflijk lopen in gangen & overgangen, halsstrekken, middengangen) gaan hem wel altijd makkelijk af...

Het lijkt bij mij wel eens dat ik niks aan het doen ben, maar dan werk ik mij een breuk!!! Ik probeer alleen mijn hulpen zo klein mogelijk te houden... En naar mijn mening hoort dat ook!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:51

zo zie je maar weer dat niet is zoals het lijkt Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:44

Ik ben het helemaal met Barrie eens.
De andere mensen die dat zeggen, doen misschien een beetje standaard dingen met jouw paardje. De dingen die hij vaak doet en dus goed kan.
Maar jij vraagt meer van je paard en wilt trainen om beter te worden, dingen die hij nog niet vaak gedaan heeft en dus nog moeilijk vind.

Het ligt er dus aan wat je met het paard voor oefeningen doet.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:35

Jah snap wat jullie bedoelen. Had vroeger ook een pony gereden die z-dressuur, z-springen, en EK-cross had gelopen, en 'dus wel even alles kon'. Jah duhhh alsof ie het vanzelf doet! Not.

Je moest er echt wel voor werken hoor. Tuurlijk zaten de knopjes erop en tuurlijk ging het sneller dan als ik een pony alleen al meer aan het been moest krijgen maar toch... als je een 'makkelijke' pony hebt dan wil dat niet zeggen dat ie ook alles wel doet. Je kan alleen weer wat verder werken, en das wel zo fijn Lachen en dat wil je ook. Hoe verder je komt in de basis hoe meer je dat wil uitbreiden toch Lachen

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:54

Dat zeggen ze tegen mij ook weleens, ik weet wel beter, en ben er alleen maar trots op dat het er makkelijk uitziet!!

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 20:25

ik vind ook dat de hulpen zo klein mogelijk moeten zijn en lijken. dat ziet er veel netter uit. Ik ben 'blij' dat er meer mensen zijn tegen wie dat ook wel eens wordt gezegd. Ze zeggen vaak had ik maar zo'n paard als jouw of had ik jouw paard maar,