Galop (hoe meer verzameld en meer sprong?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:02

En nog lang niet gaan verzamelen voordat ze haar balans heeft gevonden. Zo van achter de pc krijg ik het idee dat je haar lekker door moet laten galopperen, niet te hard, maar iig niet sukkelig. Dan verdwijnt het hobbelpaard effect, en vaak springen ze dan ook niet zo snel meer over. Ook zal ze meer haar achterhand moeten gebruiken. Je laat haar steeds korte stukjes galloperen, ik persoonlijk zou haar liever een langere periode laten galloperen. Door haar steeds kleine stukjes te laten lopen, breng je haar steeds opnieuw uit balans, geef haar de tijd op die balans te vinden.



patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:03

Ik zie nu pas dat AstridH ongeveer hetzelfde schreef, moet toch eens leren om alle reacties rustig te lezen..Knipoog

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:14

In principe zijn overgangen draf-stap en andersom goed voor het balans, ze komen meer op de achterhand en leren hun gewicht goed te dragen. Ik zou oppassen met krappe oefeningen zoals voltes kleiner dan 10m. Een paar keer verruimen en dan rustig opvangen, met de nadruk op rustig. Het werkt ook goed om eens een dagje binnenhoefslag te rijden, let er wel op dat je gelijk gewicht op beide handen hebt. Zo leert het paard beter op eigen benen te lopen en zelf balans te zoeken. Schouderbinnenwaarts zou ik nog even mee wachten, op die manier kun je haar weer uit balans halen. Maar na een tijdje kun je daar ook rustig mee gaan oefenen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers