Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ankem schreef:Hoe lang ben je bezig met het oefenen van de travers?
Mijn paard had het ook. Of stuwen en hard willen, of stilstaan.
Nu doet ze het niet meer. Ik zou als ze even stilstaat een paar goede passen vragen, belonen en wat anders doen. Niet teveel in 1x willen.
crosmuller schreef:Nog niet geprobeerd eigenlijk, zover zijn we nog niet. Ik moet wel zeggen dat ze onder het zadel in stap ook wat traag kan zijn, niet stilstaan maar gewoon langzaam lopen. Een stukje draf of galop help dan meestal wel om haar even waker te maken.
_Cindy schreef:Dan denk ik dat dat het probleem is. Als ik les geef in grondwerk laat ik altijd degene het paard leiden en opdrijven. Goed rijden is eigenlijk een combi van die 2. Het paard moet en actief op zijn eigen benen lopen, en de hulpen volgen. Dan zit hij tussen 2 hulpen zegmaar opgesloten.. Begrenzing (zit/teugelhulp) en zeg maar wat hem actief maakt (zit/been). Dat noem je aanleuning. En als dat in evenwicht is en je doet het goed krijg je ontspanning, gaat hij nageven en krijg je verzameling (even kort uitgelegd).
_Cindy schreef:Oftewel probeer het lange lijnen eens. Belonen met snoepjes worden ze zo plakkerig van vind ik, maar dat mag je zelf weten.