paard zonder rem of soepelheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:15

Met 2x per week correct rijden en de rest niet, zal je dit niet zomaar op kunnen lossen. Om het goed te leren heeft ze consequentie nodig, tenminste een paar maanden.
En ik zou beginnen met die martingaal eraf te doen!

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.



QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:26

Omdat het je niet helpt om van de voorkant af te blijven, ook breekt het de vloeiende lijn elleboog - paardenmond, waardoor hulpen niet subtiel door kunnen komen. Ook als iemand de hand niet helemaal goed stil houdt, komen handbewegingen naar boven extra hard aan, doordat het scharnierpunt nu halverwege de teugel zit en van daaruit dus naar achteren trekt.
Als je in een afgesloten bak rijdt, zou het veilig genoeg moeten zijn.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:52

Waar zit je ergens? Wil best komen kijken of ik kan helpen, als het te doen is.
Als dat paard echt zo gevaarlijk is, zou niemand erop moeten gaan. Eerst het een en ander aan de longe leren dan.
Als een paard ECHT doorknalt, hou je 'm ook niet met een martingaaltje, da's meer iets voor jouw hoofd dan dat je er echt iets mee zult kunnen.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:23

sioen schreef:
euh QQQQ een martingaal werkt alleen in wanneer het paard zijn hoofd omhoog gooit en wegrent, dus ik zie niet in wat het probleem is van de martingaal hier
wanneer je rijd of springt en het paard doet normaal gaat de martingaal niet werken, dus ik vind dat echt niet erg, een slofteugel daarintegen zou ik wel heel erg vinden!!


Als je een paard, dat het hoofd te hoog houdt, wil leren zijn hoofd naar beneden te brengen, helpt het niet om dat hoofd naar beneden te willen trekken. Zodra dat hoofd omhoog gaat, zit er een knik in de teugel. Je kan dan de teugel los laten, maar dan kan je ook de martingaal weglaten.
Je moet het paard van achteren erbij rijden, zodat je contact van voren op kan nemen zodra ie naar beneden komt. Zolang ie daar bovenin loopt, is ie er met z'n achterhand en rug niet bij en moet je van de voorkant af blijven.
Het argument van de slof is ook dat ie los hangt als ie z'n hoofd op de juiste plek heeft (dat niet veel mensen dat ook doen, is wat anders, net zoals de meeste martingaals te strak staan).

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:51

nelis schreef:
@QQQQ
ik zit in hellevoetsluis
en je bent altijd welkom om langs te komen
ik denk zelf dat dit gewoon een proto type pis merrie is die te vaak haar zin heeft gehad maar daar in tegen wel heel gevoelig is
en om nou als een maffie de hele bak door te crossen vind ik ook niks en slof wil ik niet want ik ben daar geen voorstander van


Da's wel een eindje weg, maar eens op een zondag of zo wil ik dat best eens doen.
PB me anders maar een adres en voorstel... Knipoog

Met wat voor zadel rij je d'r nu eigelijk? Spring of dressuur (of veelzijdig)?

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers