Kip en het ei verhaal???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:49

Doe je toch tegelijk?

Een paard wat scheef is zal aan de "holle" kant het achterbeen naast de afdruk van het voorbeen plaatsen, ipv onder de massa! Dus je traint dat het paard rechter word in het plaatsen en dat beide achterbenen onder het paard worden geplaatst. Daarmee train je ook de gedragenheid. Dus volgens mij hangt dit samen aan elkaar!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:46

QQQQ schreef:
Het gevaar is in mijn ogen dat een jong, scheef paard, dat je laat dragen nog meer scheef getrokken gaat worden. Je werkt dus uiteraard aan allebei tegelijk, maar als je ze op volgorde moet zetten, kies ik voor eerst recht(er) richten.

Een hiermee samenhangende vraag zou zijn:
Maak je recht door de achterbenen (achterhand) in spoor van de voorbenen (voorhand) te zetten, of andersom? Dus, werk je aan de achterhand voor zowel het dragen als het recht maken, of werk je terwijl je de achterhand activeerd aan het plaatsen van de voorhand voor de geactiveerde motor?


Ligt aan het paard, aan de mogelijkheden, aan het gevoel van de ruiter. En aan honderd duizend andere dingen. Niet zomaar even theoretisch te bespreken op een forum.

Gewoon veel en vaak doen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers