Zo hengstig dat ze niet loopt??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Zo hengstig dat ze niet loopt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 10:35

Hoi,

Gister weigerde mijn merrie opeens aan te draven tijdens het rijden en was ze in stap erg sloom. Ik vond dit vreemd, omdat ze normaal al aandraaft bij de lichtste aanraking. Ik heb meteen gekeken of ze ergens pijn had (een verwonding ofzo), maar er was niks te zien en ze zag er ook absoluut niet ziek uit. Nu was ze wel ontzettend hengstig, dit was al tijdens het opzadelen te merken en ze liep continu met de staart in de lucht. Dit was op zich ook al vreemd, omdat ik eigenlijk nooit merk dat ze hengstig is, maar nu dus absoluut wel. Ik ben wel doorgereden en kreeg haar uiteindelijk wel in draf en galop, ze liep lekker, maar was echt verschrikkelijk sloom.

Heeft iemand dit ook gehad? En weet iemand toevallig waarom ze nu ineens zo duidelijk hengstig is?


caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 11:02

Nou ik ben blij dat het dus toch een redelijk 'normaal' verschijnsel is.
Afwachten of dit probleem ook bij de volgende henstigheid doorzet.
Als dat het geval is doe ik het gedurende de hengstigheid wel rustiger aan. Springen en buitenrijden vind ze hartstikke leuk, dus dat zal geen probleem zijn.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 21:11

Aha, dat laatste klinkt wel logisch. Ik had al de indruk dat hoe harder je schopte, hoe langzamer ze ging. (Ik heb nu maar een buitenrit gemaakt en laat haar verder maar een beetje aanklooien, wacht wel tot het over is)

En er zijn dus ook meer mensen waarvan hun merrie opeens de hengstigheid meer liet zien. Nou dan ben ik helemaal gerustgesteld.


caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 22:51

De hengstigheid is nu over, ze doet het in ieder geval niet meer. Het was maar 5 dagen. Ik hoop dat het de volgende keer minder extreem is.
Ik heb de zweep er niet bij gehaald, zij kan er ook niks aan doen. Ik heb persoonlijk niet zo'n zin om haar tot lopen te dwingen, omdat ze normaal supergevoelig is. Lijkt me 'geestelijk' niet echt bevorderlijk.
Al met al was het best te doen. Maandag was ze niet vooruit te branden, dinsdag vrij, woensdag buitenrit, donderdag nog beetje sloom en vrijdag was er niks meer te merken. Daar valt nog best mee te leven.

Ze heeft trouwens verder wel lekker gelopen alleen dus behoorlijk sloom, ik ben pas gestopt toen ze lekker liep, alleen de overgangen gingen dus niet helemaal. Ik heb haar dus niet laten niksen, maar er ook geen stress-gebeuren van gemaakt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers