voorwaarts-neerwaarts rijden. Zin of onzin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

voorwaarts-neerwaarts rijden. Zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 10:13

Voorwaarts-neerwaarts/ lang en laag rijden.
Wat is je mening hierover, vind je dit nodig in de training, pas je dit zelf toe en op wat voor manier?

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 12:40

Nadhir schreef:
Misschien kan je beter even de zoekenfunctie gebruiken, want er is pas geleden nog een topic over VWNW geweest bij RT.... Haha!


Oke, ik zie dat er al een topic over is geweest. Dat wist ik niet.
Dus i.d.d. erg origineel ben ik.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 10:44

xKatleentjex schreef:
Ik ben zelfs door mijn instructrice verplicht om minstens de eerste vijf minuten in VWNW te rijden met mijn paard. Volgens haar gaat Evita daardoor mits het correct gedaan worden haar bovenhalsspieren gebruiken en haar rug ontspannen. En ik kan niet zeggen dat het niets afdoet, ze loopt altijd heel lekker als ik de teugels na de 'opwarming' opneem en op het einde moet ik het laatste rondje ook in VWNW rijden, als ik dan de teugels lat vieren gaat ze al lekker met haar neusje naar beneden en dan voel ik ook dat ze lekker ontspannen loopt. Terwijl als ik dadelijk met opgenomen teugel zal beginnen ze steevast de hele trukendoos uitprobeert op mij dwars te liggen. Ik vind het tempo wel niet echt ontzettend hoog, maar ik moet toch wel vrij actief draven.


En hoe begin je dan, ga je dan in alle gangen eerst vw-nw rijden of alleen instappen in deze houding?

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 16:53

Als mijn instructeur zegt dat mijn paard wat aktiever moet lopen, bedoeld hij aktiever met de achterhand, maar niet sneller. Bij vw-nw moet het paard ook aktief van achteren werken, zodat hij niet op de voorhand gaat leunen. Dus in deze ga ik met Joyce B. mee, dat aktief niet betekent heel snel en dat (te) snel draven al gauw resulteert in een paard wat uit elkaar valt en op de voorhand gaat lopen.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tango1979 en 14 bezoekers