zonder zadel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

zonder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 22:45

Ik hoor mensen zeggen dat het heel gevaarlijk is om zonder zadel te rijden. Bullshit Zonder zadel rijden is hardstikke lekker en heel goed voor je zit . Ik rij op een beetje een drukke haflinger en ik rij met hem heel vaak buiten zonder zadel. Galoperen doe ik dan niet, want die gaat echt keihard Bloos! . Aan de longe zonder zadel galoperen heb ik al wel heel vaak gedaan en is heel leuk en goed voor je zit. Wie vindt dit ook OK dan! , of juist niet Verward ? Tell me!!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:01

Zonder zadel is niet gevaarlijk. Het probleem is dan bij veel mensen hun evenwicht en dan word het wel gevaarlijk.

Ik train heel vaak zonder zadel. Mijn paard rijd dan wel niet lekker, maar je voelt veel duidelijker wat er onder je gebeurt en andersom ook.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:15

heel vreemd, maar zonder zadel is Banjer veel braver dan met zadel... alleen mijn balans is echt slecht... maar in de zomer (lees: in het weideseizoen) rijd ik Banjer heel vaak zonder zadel, met alleen een touwenhalster... buitenrijden doe ik alleen met zadel en hoofdstel, omdat ik geen zin heb om voortijdig af te stappen... en zonder hoofdstel dekt de verzekering niet....

Een goed "alternatief" voor zonder zadel rijden vind ik een boomloos zadel.. de veiligheid en houvast van een zadel, met de comforten van zonder zadel... alle bewegingen voelen, paard word niet beperkt in de bewegingen, etc.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:23

zonder zadel is veel lekkerder, en goed voor je zit.
het paard waar ik op les is zonder zadel ook gewilliger.
En het gekke zonder zadel kan ik wel goed galop zonder te ploffen enzo (nog wel aan de longeerlijn).

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:35

Ik heb een poosje zonder zadel gereden, omdat ik maar heel kort mocht rijden (blessure), en nu vind ik het zonder zadel veel fijner rijden Bloos Nu heb ik mn zadel er nooit meer op. Nu zit ik te denken aan een boomloos zadel, want ze wil nog wel eens wegspringen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:48

SmithsGirl schreef:
heel vreemd, maar zonder zadel is Banjer veel braver dan met zadel


Heel vaag Marilyn ook, niet dat Marilyn zo druk is hoor maar met zadel wil ze nog wel eens flink race in draf. Als ik zonder zadel ga helemaal niet, terwijl ik dan echt niet in der mond zit.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:53

Haagsemeid"]
[quote="SmithsGirl schreef:
heel vreemd, maar zonder zadel is Banjer veel braver dan met zadel


Heel vaag Marilyn ook, niet dat Marilyn zo druk is hoor maar met zadel wil ze nog wel eens flink race in draf. Als ik zonder zadel ga helemaal niet, terwijl ik dan echt niet in der mond zit.
[/quote]

zit het zadel wel helemaal goed dan, dat ze niet hard gaat draven om voor de pijn weg te rennen?

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:04

Zonder zadel rijden is niet gevaarlijk, het is juist hartstikke goed voor je zit! Ik rij ook wel es zonder zadel, meestal als ik mn paard uit de wei haal. Het zit niet zo lekker, haha, maar het helpt wel!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:22

Nee want ze kan ook wel normaal draven, maar soms is ze echt een monster Haha!
Soms als ze uit elkaar valt dan gaat ze soms opeens heel hard draven.
En de overgang galop-draf dan is het helemaal erg

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:34

Ja, idd haha. Dan is het echt stuiter-stuiter Scheve mond Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:45

JA lekker he zonder zadel!
Ik reed eerst bijna altijd zonder zadel, allen met buitenritten en springen gooide ik hem erop.
Nu heb ik een australisch stock zadel, en dat zit toch ook wel heel erg lekker *LOL* dus de laatste 3 weken rijd ik misschien 1 keer per week zonder zadel.

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:56

Ik vindt het ook zo super lekker om zonder zadel te rijden!!! Vooral als je paard altijd buiten staat zorgt een zadel al snel voor zweetplekken die je niet wilt hebben. Zonder zadel heb ik daar veel minder last van Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:58

Fleur is ook heerlijk voorzichtig met me zonder zadel, denk dat ze daarom wat rustiger zijn Lachen

Powertje

Berichten: 19
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Oost-vl (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:06

ik vind het ook zalig, maar ik vraag me af of het voor mijn paard z'n rug ook zo lekker is. Ik heb niet echt veel spek op mijn achterste, misschien dat die zitbeenknobbels wel keihard in z'n rug prikken. wat denken jullie? Zou het slecht zijn voor z'n rug?