Hoofd schudden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 16:03

Het gaat eigenlijk wel heel goed met het rijden met Riona. Ze doet het steeds netter enzo. Maar ze schudt heel veel met haar hoofd, en dat is best wel irritant. Iedereen zegt dat ze dat altijd gedaan heeft maar er valt toch zeker wel iets tegen te doen??
Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 16:13

Tanden na laten kijken...mijn paard heeft eens een paar wk geschud vanwege pijn van zijn wolfstand(en), staat ze op ijzers?
paard dat ooit licht bevangen was geweest op de voorhoeven en als hij daar (door bv bijgevoerd worden door anderen) een beetje last van kreeg dan ging hij hoofdslaan, overigens had hij er nadat hij zijn ijzers weer terug onder had weinig tot geen last van meer.
Tevens rug na laten kijken, zadel na laten kijken of het wel past....
De enige andere medische reden die ik weleens heb gelezen is allergie voor stof, rij je in een stoffige binnenbak? maar dan zou het buiten minder moeten zijn.
Ander paard dat ik ook weleens heb gereden ging hoofdschudden als ze niet actief en goed voorwaarts gereden werd.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 16:22

Ze staat niet op hoefijzers. En de bak is best stoffig maar ze doet het inderdaad buiten ook (zeggen ze..)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 16:25

misschien dat ze last heeft van stof. pony van de manege heeft dat ook en schudde eerst heel erg met haar hoofd. erg irritant.
nu krijgt ze er medicijnen voor en gaat het al beter gelukkig (is nog een jong dier)

ik zou als ik jou was de DA erbij halen om even te controleren of ze geen last heeft van t stof of anders van dr tanden idd

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:58

oeds doet dat als om onder het werk uit te komen }>
als ik hem eindelijk netjes afgesteld heb dan begint het gedonder, tot ie een flinke schop onder zn hol krijgt dan is die flauwekul zo afgelopen.
vooral als ik lekker bezig ben dan flikt ie dit.
op het moment doet ie het weer niet Verward
is wel irritant.
kijk wel eerst alles even na voordat je begint met straffen, misschien heeft ze idd pijn oid.
wel een leuke pony trouwens!!
toedeledoki
gillian

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 22:27

Vandaag heeft ze het niet gedaan dus ik denk dat het wel over is! Party!! Misschien even wennen dat er na een hele tijd weer iemand op haar rug zat. Party!!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 14:57

Voorwaarts rijden, van je been naar je hand toe zelf heel ontspannen blijven zitten.
Want hoeveel paarden lopen wel niet verkeerd door inspeling van (verkeerde) hulpen van de ruiter.
En nee, nou zeg ik NIET dat jij dat doet hoor!! Ik heb je nog nooit zien rijden duss...... Schijnheilig
En als dat na een paar x ook niet echt helpt zou ik haar idd ff na laten kijken. Want straffen als ze pijn of iets heeft is natuurlijk wel een beetje zielig!
Suc-6 er mee! Pling

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 18:56

Naar mijn weten heeft Riona het inderdaad een hele lange tijd gedaan. Waarom weet ik niet...
misschien even bijhouden wanneer ze het doet, en of er aanleiding voor is, misschien druk in de bak, of heeft ze net gegeten . probeer eens een ander bit.
Even in de gaten houden, waarom ze het de ene dag wel doet en de andere dag niet.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 16:57

Had jij niet pas ergens een topic over korstjes in haar oren? Als dat kriebelt gaat ze ook schudden, en ik kan me wel voorstellen dat dat tijdens beweging erger wordt. Is maar een idee hoor.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-01 20:30

Ze doet het al heel lang nier meer.. Lachen

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-01 21:39

nat dat kan 1001 redens hebben verzet, spanning, last van haken, last van bit, onder het werk uit proberen te komen;.

kan ik zo niet zeggen.

groetjes Lara