Nog maar eens: Stelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Nog maar eens: Stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-01 23:54

We hebben het hier al eens over gehad. Wat ik van jullie begrepen heb:

Je wilt je paard naar links af laten buigen, rechterhand blijft min of meer op zijn plaats en daar houd je "steun" (kan het woord niet goed omschrijven) mee. Links doe je iets van de hals af en houd je ontspannen.
Ik las dat je met deze linkerhand weinig tot niets moet doen en dat als je geduld hebt je paard naar links afbuigt.
(verd* kan het niet meer terugvinden Boos! )
Ik heb het misschien een beetje raar opgeschreven.. Frusty
Maar in ieder geval, ik heb het dus een hele tijd geprobeerd op deze manier en Isolda had er groooote moeite mee. Begreep me niet, kon het niet, geen idee, maar boog niet af. Ik heb grote porties geduld, dus ik hield vol.

Nou heb ik dus van het weekend met mijn nicht gereden (zie buitenrit met dress.ruiter op verslag vd dag)
Zij stapte op, reed een stukje, pakte Isolda op en reed haar in stelling. Links en rechts, zo eenvoudig en soepel en los als het maar kan. Ze was prima zei ze! Verward
Ik gevraagt hoe ze dat doet en zij doet het min of meer andersom.
Nou nee, niet helemaal. Eh, lekker vaag weer. Ik doe het nog eens Haha! :

Stelling links.
Ze liet haar rechterhand wel in contact, maar liet die ietsiepietsie naar voren komen (zo weinig kon het zelf niet zien) er kwam dus iets meer ontspanning in die teugel.
Haar linkerhand liet ze ook ontspannen, maar daar gaf ze kleine kneepjes mee. Dus toch een beetje andersom als ik hier boven had beschreven...

Ik zondag uitgeprobeerd, heel klein minimaal langzaam geprobeerd hoeveel ik moest geven/nemen tot ze afboog.
En daar ging ze!!! Het was dus inderdaad zoals mijn nicht had verteld, rechts een klein, klein beetje geven/ ontspannen en links beetje kneden/knijpen, hoe zegt Zep dat ook al weer? Een klein beetje in ieder geval.

Nu komt natuurlijk mijn vraag: Heb ikjullie verkeerd begrepen, kan ik het zo ook doen, is deze manier verkeerd?
*confused*

(en jullie misschien ook , is toch moeilijk uitleggen zoiets..)



jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 14:19

pfff... weer een hele opluchting! Fijn dat het dus zo ook kan/mag/goed is.
Kan ik weer fijn dooroefenen aanstaand weekend!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-01 22:37

He had ik toch niet gezien dat het topic nog verder liep Haha!

Tim, ik heb mijn vraag inderdaad verkeerd gesteld. Ik vroeg om stelling. Buiging in de hals.
Ik ben niet zo thuis in alle verschillende benamingen ed.

Maar dan nu even leken-uitleg aub? Haha!
Ik vraag dus nu stelling, laat Isolda haar hals buigen, lichaam blijft recht. Isolda loopt dan ook rechtuit.
Maar nu over die buiging in het hele lichaam. Hoe doe je dat dan?
Net als op een volte? binnenbeen op de singel en buitenbeen erachter?
Binnenbeen maar hard drukken, om het zo maar even aan te duiden, en uitkijken dat ze haar achterhand niet uitzwaaid?
En op met welke oefeningen kan je deze buiging in het hele lichaam oefenen? Is dit wat ook wel knakworsten genoemd wordt? *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-01 23:04

Ik post nog eens bij dit topic, want ik dacht misschien lezen jullie mijn laatste vraag nog eens.
What about de buiging?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binau en 35 bezoekers