slepen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

slepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 16:33

ik heb hier even terug ook al een bericht geplaatst, maar ik had toch nog een vraagje, mijn pony loopt dus te sloffen. Als ik hem hoger opricht dan sleept hij al iets minder, en dan geef ik hem een halve ophouding, maar dan laat ie nog zijn been een beetje staan, dus als je naar beneden kijkt dan zie je dat zijn hoef blijft haken zeg maar terwijl zijn been wel gerkomd is, dan zit ie dus al een stukje in de stap vooruit, en daarna tilt hij hem pas op... Maar hoe kan ik nou zorgen dat hij hem helemaal optilt, zodat ie de grond zeg maar niet meer aanraakt?? Ik heb het 1 keertje gehad, nu heb ik wel al sommige stukjes dat hij lekker swingt, maar hij tilt ze nog niet helemaal op. Het is dus een pony als je geen ophoudingen doet ben ik achter gekomen, dat hij zijn achterbenen gewoon vrolijk laat meeslepen, je moet er dus echt aan rijden anders is het gewoon slof slof zzzz k val maar lekker in slaap denkt ie dan... heeft ie geen zin als je hem niet aan t werk zet. Maar ik weet us nu wel ongeveer hoe ik hem aan het werk moet zetten, maar het is nog niet helemaal als ik hem aan t werk zet... hoeft ook niet in een keer maar 1 pasje kan toch wel zonder dat ie met zijn hoef bij de grond blijft zeg maar, blijft hangen met zijn hoef...Ik doe al balkjes lopen, ophoudingen, tempowisselingen en overgangen, maar het helpt niet veel, alleen als ik vanuit stilstaan in een hoog tempo draf doe dan tilt hij zijn benen bijna helemaal goed op, en anders iets minder als ik alleen ophoudingen doe, sorry voor het lange verhaal, hoop dat jullie oplossing weten, maar alles wat ik heb opgezocht op dit forum doe ik al maar helpt zeg maar niet voor het supere.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:40

De oefeningen wat je doet is goed. Het paard moet meer spieren krijgen om zijn been beter en langer hoger op te kunnen tillen. Dus ga door met wat je aan het doen bent en heb geduld.

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:28

helemaal mee eens. Het ene paard heeft van nature gewoon een beter achterhand gebruik dan het andere, maar je doet al de goede training! Dus gewoon door oefenen! Alleen zou ik niet eindeloos doortrainen, korte momenten van harde training werken beteren dan uren ploeteren!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:53

Ik kan niets anders dan me aansluiten bij de hierboven genoemde dingen. Heel belangrijk: Ga rijden en vraag bv. 5 minuten echt dat ze loopt. Niet sloffen, maar gewoon fanatiek doorlopen en actief blijven. Dan een rustpauze en kijken of ze nog meer kan. En dat steeds een stukje verlengen.
Je kan beter een kwartier rijden en alles geven wat je hebt dan anderhalf uur door de bak heen blijven sloffen.