Dilemma met mn haffie...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Dilemma met mn haffie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 19:42

Hey!!

Vandaag was er alweer het probleem wat Hof en ik de laatste tijd vaker hebben.... Hij ontzettend voorwaarts de laatste tijd en ik hoef maar iets met mn been te doen, of hij reageert al. Op zich fijn natuurlijk, maar meneer reageert wat overdreven.... Als ik iets been geef is het gelijk vroemmm Scheve mond En als ik hem dan iets van voren opvang, gooit ie zijn kop in de lucht en houdt ie zijn hele rug strak enzo....

Maar om hem rond te rijden heb ik dus mijn been nodig, maar been is gelijk scheuren, en opvangen is weer de kop erop.....

Heeft iemand misschien tips hiervoor?? We hebben woensdag les gehad, daar liep ie ook al op stront..

Groetjes!!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:49

probeer hem te ontspannen door zonder of nauwlijks been te gebruiken en de hals te late streken, als hij zijn hals streekt zal hij minder snel lopen. Dus als hij snel gaat ophouding (ook je benen erbij gebruiken) en dan handen naar voren. Door de ophouding verzamel je hem even en dan rijd je hem naar voren, zonder dat hij op de teugels komt. Komt hij op de teugels (en rijd je dus niet actief/hangt op de voorhand) geef je weer een beetje been. Het werkte bij mij ook altijd heel goed om extra lang in te stappen, dan was hij ook relaxter, en dan niet de hele tijd stappen maar ook rustig draven met lange teugel.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 19:51

Ik stap oo wel lang in Lachen Want anders loopt ie echt niet, hij heeft heel veel tijd om los te komen. Daarbij draaf ik en galoppeer ik ook met lange teugel... Maar met lange teugel doet ie het ook wel braaf zeg maar, maar als ik hem dan weer oppak wil ie er weer onderuit lopen..............

lucie
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:05

Hoi kijk op www.paardenbegrijpen.nl ik heb al div mensen gehoord die van Marijke les kregen en uit de problemen waren. Ze geeft vooral ouderwets dressuur. Eerst paarden recht richten, dan voorwaarts en dan pas verzamelen........

Dus leuk al die ophoudingen worden ze nog harder in de mond, en een Haflinger is inderdaad vaak sterk. We hebben met een Fjord hetzelfde gehad.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 22:15

lucie schreef:
Hoi kijk op www.paardenbegrijpen.nl ik heb al div mensen gehoord die van Marijke les kregen en uit de problemen waren. Ze geeft vooral ouderwets dressuur. Eerst paarden recht richten, dan voorwaarts en dan pas verzamelen........

Oke, bedankt! Ik zal ff kijken.

Citaat:
Dus leuk al die ophoudingen worden ze nog harder in de mond

Sorry hoor, maar dit komt een beetje op mij over net of ik Hof hard maak in de mond... Ik geef hem een paar ophoudingkjes, maar blijf niet trekken. En Hof is niet hard in de mond. Het probleem is dat ie onder me uit loopt...