Liever oxer dan stijl...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Liever oxer dan stijl...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:06

Zowel ik als m'n pony springen liever oxers dan steiltjes.
Ik ben niet 'zo'n held, maar mits er een drafbalk voor ligt heb ik weinig problemen om met mn vrij onervaren E-pony over een flink brede oxer van 90 cm te springen (niet lachen, ik vind dit nu tenminste niet eng meer, had echt zo'n springfobie, vreselijk gewoon. gelukkig is Eldina heel goed in staat mij een beetje vertrouwen te geven, ze vind springen geweldig)
Maar bij een steiltje van dezelfde hoogte ben ik een stuk minder gelukkig. Ik spring m wel, en tis ook niet zo dat ik niet meer kan rijden van de zenuwen ofzo, maar vind t gewoon veel moeilijker.
Mijn pony lijkt er soms ook meer moeite mee te hebben dan met een oxer. (terwijl de afstand klopt- uit draf, en een galopsprong over de drafbalk, zo komt ze altijd goed uit)
Meer mensen met dit rare probleem? Ik hoor juist altijd dat mensen oxers enger vinden...
Maar als je mij op een knap paard zet, spring ik 100 x liever een oxer van 1,40 dan een steil van 1,20...
Laatst bijgewerkt door Concorde op 22-03-04 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful



Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:32

ik ben niet lisdectisch, wel een beetje gek Bloos
Combi's gaan goed, mits de afstanden een beetje normaal staan. Spring zo een driesprong door, no problemo. Blijft heel fijn in het ritme, ook in-uitjes gaan heel mooi in balans (stijl na een inuitje heb ik nog niet geprobeerd, maar combi's op zich gaan dus goed, als ik die eerste maar over ben Bloos )

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 00:04

Die van mij komt niet specifiek terug op oxers, maar is gewoon voorzichtiger heb ik het idee. Aan haar capaciteiten zou het niet moeten liggen, er is me al van diverse kanten verteld dat ik een hele handige springpony heb.
Cloverdale: dat ik iets wat minder gaat meer moet oefenen had ik al bedacht Knipoog Haha!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 7 bezoekers