aan de teugel rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EngeltjeS

Berichten: 16642
Geregistreerd: 06-06-03

aan de teugel rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 20:40

Ik heb een vraag....
hoe krijg je een paard aan de teugel???
ik rij in een groep en iedereen krijgt heel snel zn paardje aan de teugel... maar ik niet!!

wie kan het voor mij goed uit leggen???

en wie heeft er tips???

OK dan!

xxDevica

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:49


EngeltjeS

Berichten: 16642
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 20:53

okej

germie

Berichten: 26012
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:55

HET aan de teugel rijden bestaat niet. Dat een paard aan de teugel gaat is een gevolg van goed rijden, van achteren naar voren. En als ruiter moet je op het juiste moment drijven en voor kunnen ontspannen. Vraag het eens aan je instructrice, die zou je kunnen vertellen van nu linkerhand, rechterbeen, en nu je handen ontspannen. Want je kunt nog zo proberen om een paard goed te rijden, als je het gevoel niet kent, dan lukt het nog niet. Een goed lopend paard moet je kunnen voelen. Dan gaat het aan de teugel rijden ook wel, dan weet je wanneer je been moet geven en wanneer je los moet laten, enz.
Vergeet alleen niet dat een manegepaard vaak niet aan de teugel loopt, maar vaak in de krul. Ze drukken de rug makkelijk weg omdat er ook slechte ruiters op moeten leren rijden. Je kunt uiteraard een manegepaard wat lichamelijk niets heeft wel aan de teugel rijden, maar dat gaat moeilijker dan met een eigen paard. Helemaal als je het gevoel wat bij een goedgaand ontspannen paard hoort niet kent.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:01

Aan de teugel rijden is hetzelfde als nageven. Het betekend dus dat het paard nageeft aan jou, dit moet je, zoals germie zegt, bereiken door van achterenuit te rijden! En les nemen is altijd een toverwoord Lachen

Belker

Berichten: 15338
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:23

Zie ook de FAQ van RT. Daarin staan diverse topics over aan de teugel rijden.