SCHWUNG???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:42

Betere reactie op je been gaan eisen. Het hoort niet hard werken te zijn om je paard voorwaarts te krijgen, het verdere rijden mag misschien vermoeiend zijn, maar naar voren gaan en blijven hoort makkelijk te zijn.
Oftewel eerst eens heel hard gaan werken om je paard beter aan het been te krijgen en je zal zien dat het hele rijden dan ineens een stuk makkelijker wordt...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:54

Overgangen maken en zorgen dat ie echt electrisch op je been wordt. Dus zachtjes aanleggen moet bij wijze van spreken al genoeg zijn om hem in rengalop aan de andere kant van de bak te krijgen. Volgens mij loopt ie als zich zover opkrult ook niet nageeflijk maar alleen maar in de krul...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:58

Ik denk dat ie gewoon absoluut niet aan je been is, lekker makkelijk in een vals knikje loopt, met de achterhand er achteraan sloft en het zo wel fijn makkelijk vindt...
Mijn oplossing, niet meer aan de voorkant denken, die doet er niet toe, maar gewoon bezig gaan aan de achterkant, flitsend aan het been maken, door veel overgangen te rijden en te eisen dat hij reageert op een zo klein mogelijke hulp. Dan zal je ineens merken dat je (bijna) niets meer hoeft te doen in je hand, niet eens spelen ofzo, aangezien het paard uit zichzelf zal gaan nageven op een klein beetje binnenbeen en een begrenzende buitenhand...
Dit is overigens iets wat makkelijk verteld is, maar een heel stuk moeilijker na te rijden is Knipoog

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:44

Misschien is het handig dat je alinea's gaat gebruiken, leest een stukje makkelijker, nu is het een lap text...
Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je hem achterwaarts liet gaan, daaruit wegdraafde en dat hij toen wel zn achterhand gebruikte en dus niet meer slofte... Dat kan idd komen door die oefening, als je het goed uitvoert is dat een hele goede om de achterhand actiever te krijgen, maar het hangt wel vanaf hoe je alles doet...
Ik vind het nogal moeilijk om dit vanaf mijn pc te beoordelen, ik kan zo natuurlijk niet zeggen hoe het komt, eigenlijk zou je of foto's moeten plaatsen, of eens iemand gewoon vanaf de grond moeten laten kijken, om te zien hoe de achterhand meekomt...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers