x

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 22:03

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-04-22 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:18

Volgens mij gaat het vanzelf, hoe meer achterbeen je van hem krijgt, hoe meer je dat tegenkomt in je aanleuning.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij zijn hals wat meer naar voren wil dragen, dat bereik je alleen maar door hem met je been tegen je verende hand aan te rijden. De teugels zou ik niet korter nemen om meer druk te krijgen, juist andersom. Om van de hand af te kunnen lopen moet hij eerst gaan aanleunen op het lichte contact wat jij maakt.
Overigens zou ik m liever voor mijn hand hebben dan zo opgerold, een vlugge beenhulp brengt meestal hoofd en hals weer naar boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:20

Hier had ik met Kawa eerst ook problemen mee.
Hij heeft altijd een hekel aan het bit gehad en probeerde zo het bit te ontwijken. Net zoals andere het bit vastpakken liet hij het te los.
Hoezo van achter naar voor rijden Verward

Ik moest men handen stil houden, dus niet zelf proberen de spanning om te zoeken, want dat moet hij zelf leren. En dan zoveel als het ging toch van achter bij proberen te drijven.

Nu is Kawa voortaan "zwaar" in de hand, maar als er ooit eens iemand anders opzit zeggen die dat er nog weing is. maar hij is voortaaan wel van achter naar voor te rijden dus heb ik genoeg.

Oja Kawa vind een enkelgebroken trens verschrikkelijk, daar krijg ik geen enkele druk mee.
Toen hij nog jonger was liep hij het beste op een kunstof ongebroken bit. Dit wiebelde niet in zen mond want dat vond ie maar niks. En dus niet om sterker door te komen met hulpen wat altijd gedacht word met een ongebroken bit.

Nu rij ik hem met een dubbel gebroken en daat gaat voortaan ook heel goed.



_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-12-09 21:24 ]</font>

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-01 22:32

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-04-22 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:33

Pablo had en heeft dat probleem ook. Ik moet heel veel stap-draf-stap overgangen rijden en hem in die overgang even tegen mijn hand aan laten lopen en zodra dat gebeurt mijn hand ontspannen. En dus heel veel werken aan vw-nw werk. Bij mij wordt de aanleuning beter naarmate hij beter aan mijn been is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:38

Janna, hij doet wel veel met zijn achterbeen, maar hij is nog niet zover om dat in verband te doen. Hij ontloopt je hand een beetje door erachter te floepen, daardoor krijg je nog niet echt verband van voren naar achteren denk ik.
Dat komt mettertijd vanzelf, door gewoon te rijden zoals je doet. Hij volgt je hand al wel, dus dat is goed. Meer aanleuning komt vanzelf.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 22:43

ik heb precies ( had) het zelfde probleem, ik ben daardoor heel anders gaan rijden gewoon naar voren alleen naar voren,. VW NW, en nu krijg ik na een paar maanden al meer druk op het bit.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 05:58

Ik heb het ook met Ronald. Hij is ook nog maar heel kort onder het zadel en met mijn drukke semester (wat dinsdag afgelopen is YES eindelijk weer veel tijd voor m`n paarden!) heb ik mischien in totaal 15 keer op hem gereden. Ik maak me er niet zo druk om, rijd gewoon lekker voorwaarts en probeer zijn neusje eruit te rijden. Komt vanzelf wel goed denk ik.