zo stijf als een plank!!!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 18:27

Boanza is nu in deze tijd zo stijf, ze komt neit meer buiten want dan maakt ze het hele land stuk en het is ook te koud en ze is drachtig.
Maar als ik dr dan rijd, dan is ze zo stijf, nauwelijks stelling, kont word naar binnen gegooid.
Ik rijd dan veel voltes en voltes groter en kleiner maken maar veel helpt het neit, heb vandaag 1,5 uur gereden en ze bleef zo stijf ik kreeg het dr echt niet, slangenvoltes, gebroken lijnen, kleine voltes, gewone voltes, voltes groter en kleiner maken, nix helpt.
Ze loopt wel aan de teugel en luistert naar mijn hulpen maar ze is en blijft stijf.
Hebben jullie tips???

en nog wat, ik heb dr vandaag hard aan hetw erk gezet, 1,5 uur gereden, heb enit met opzet zo lang gereden maar had gewoon neit op de tijd gelet enzo.
Maar oke...
Ze zweette helemaal neit, ja een heel klein beetje op het zadelplek en singelplek.
ze was nauwelijks warm, heb 5 minuten gestapt en ze was weer 'normaal'.
zou ze koudbloedig ofsu zijn??? ze hebben geen papier van dr en weten ook enit wat voor ras het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:18

Zit die dikke buik haar niet vreselijk in de weg?
Kun je haar overdag niet op de paddock zetten of is er misschien iemand die haar kan wandelen. Voor sommigen paarden is het funest om d ehele dag op stal te staan. Er is vast wel een maniet te bedenken waardoor ze op de dag extra beweging kan krijgen.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 23:17

ga in ieder geval niet weer zo lang door, helpt absoluut nix en je pony krijgt er ook alleen maar spierpijn van en dan wordt het dus nog erger
misschien zit haar buik haar wel in de weg, ik zou nu maar niet ál te veel van haar vragen, kan altijd nog wel als ze haar veulentje heeft, en geen zware buik mee mee hoeft te sjouwen

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 18:09

dat probleem had vally ook toen ze drachgend was van peqen.ik heb haar gewoon hoeslag laten volgen maar ben voorover gaan zitten en heb de handen naar beneden gebracht zo dat ze rond loopt en de rug ontspant en dan elke keer voorwaarts neerwarrst.vally had een ongelooflijke dikke buik en was ook zo stijf als een plank in de rug.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 18:58

Hoe lang is ze drachtig dan?!
Als ze pas in mei of juni een veulen krijgt heeft ze echt nog geen last van haar buik hoor!
Ze zeggen zelfs dat het goed is om tot een paar dagen voor het veulenen gewoon een beetje te blijven rijden...
een van onze merries is ook harstikke stijf nu! Ze loopt erg moeilijk enzo, staat nu veel op stal, en tis kouder... dat speelt erg mee!
Zo lang rijden heeft geen zin!
Kus,
Frederike

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 19:00

Citaat:
Op 2001-12-09 17:09, schreef Kadans:
dat probleem had vally ook toen ze drachgend was van peqen.ik heb haar gewoon hoeslag laten volgen maar ben voorover gaan zitten en heb de handen naar beneden gebracht zo dat ze rond loopt en de rug ontspant en dan elke keer voorwaarts neerwarrst.vally had een ongelooflijke dikke buik en was ook zo stijf als een plank in de rug.


ik hoop niet dat jij je handen zo naar beneden doet als dat ik nu denk dat je doet Frusty

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 18:01

ze hoeft in mei pas te veulen maar ze wel zo dik dat het lijkt alsof ze gewoon VET is, snappie.
zo lang rijden heb ik enit met opzet gedaan zoals k al zei. was gewoon de tijd vergeten omdat ik zo druk bezg was met dr los te porberen te krijgen.
maandag was ze al een stuk losser, maar nog niet zoals het 'hoort'