HELP! Mijn paard springt rechts in verkeerde galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: HELP! Mijn paard springt rechts in verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:56

Wat leuk dat ik dit lees. Onze fries heeft precies hetzelfde probleem. Hij gaat het nu pas snappen en het gaat nu steeds beter.

Wat ik moest doen:
Proberen op de rechterhand dus rechts aan te springen. Hij ging dan idd ook links, maar dan gewoon doorgalopperen, dat hij ook merkt dat het in de hoeken niet fijn loopt, en desnoods (moest ik dan) hem laten changeren naar rechts.

Je moet idd niet te veel rechterstelling gaan vragen, juist conta stellen!!! Maar dat ook weer niet te veel, hem eigenlijk recht houden met iets linker stelling.
Dan gewoon een volte op, groot of klein, maakt niet uit, als jij de stelling en buiging maar precies voor elkaar hebt. Dat is heel belangrijk. Dan proberen, met een duidelijke galophulp, door te komen om rechts aan te springen. Een stokje erbiij wil ook wel eens helpen.

1 ding is heel belangrijk, je moet heel, maar dan ook hééél erg duidelijk zijn!!

Je kunt het ook proberen als je net links gegalopperd hebt, een diagonaal over naar de rechterhand en dan gelijk in de hoek waar de diagonaal eindigt, aan te springen.

Funny how fast you can go from being strangers, to being friends, to being best friends, to being practically strangers again



Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: HELP! Mijn paard springt rechts in verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:43

Shauni schreef:
Jong paard van me zus deedhet ook. toen kreeg ze de tip om op het verkeerde been te lichtrijden en dan vanuit het lichtrijden aanspringen. En het helpt. je hoeft het maar een paar keer te doen.
Succes Knipoog


Idd, dat werkt ook heel goed.

Funny how fast you can go from being strangers, to being friends, to being best friends, to being practically strangers again

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: HELP! Mijn paard springt rechts in verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:12

Da's balen! Sterkte en succes ermee!!

Funny how fast you can go from being strangers, to being friends, to being best friends, to being practically strangers again


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers