Stapoefeningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Stapoefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 10:21

Samenvatting: Blessure, echografie laten maken, valt mee (was bang voor een peesklap Scheve mond ), 6 weken stappen onder de man, opbouwen naar een uur stappen, dan moet het goed zijn.

Heeft iemand nog leuke ideeën over wat je in stap allemaal kunt doen om het wat op te leuken voor paard en ruiter?
Een uur alleen maar stappen lijkt me best saai en ik vrees ook dat ik zijn aandacht er niet bij kan houden...

Zijgangen wil ik voorzichtig mee zijn ivm de belasting, idem voor het gebruik van balken. Hij is helaas niet braaf genoeg om naar buiten te gaan

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 13:30

Veel op- en afstijgen is niet zo'n strak plan, hij is ongeveer 1.80 groot Haha!

Wat Kiki zegt is een goede, met z'n 2en is het een stuk gezelliger! Nou nog iemand zo gek zien te krijgen... *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 14:24

Hij stapt nu al 2 weken aan de hand, verder op stal en ik ben scherp! Haha!
Maar het valt me tot nu toe alles mee, hij blijft erg zoet. Af en toe wat gespartel, maar ben (nog?) niet echt onder de indruk. Kan het nog steeds met een halstertje en een touwtje af. Krijgt ook zo goed als geen krachtvoer meer hoor, nergens voor nodig.
Hij komt nu wel weer buiten, alleen, in een klein paddockje, maar het is toch iets. Daar doet hij ook niet gek. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk, nog 6 saaie weken te gaan...

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 14:38

Echt "gepriegel" is bij hem ook niet verstandig... Hij heeft dan snel de neiging om omhoog te komen en ik kan 'm daar nu dus niet naar voren uit weg rijden... Hij heeft een goede stap en dat wou ik ook eigenlijk wel zo houden...

Verstand op nul dan maar en stappen, stappen, stappen...

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 16:50

Margreet schreef:
Hij is helaas niet braaf genoeg om naar buiten te gaan


Maar bedankt voor de suggestie Haha!

Samen met een ander paard moet het misschien wel gaan, ga ik maar eens proberen als ik iemand zo gek kan krijgen om mee te gaan *LOL*

Nu is het ook maar 10 minuutjes stappen, je zit net en je kunt er al weer af, maar dit gaat wel langer worden.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 19:57

Vandaag een overwinning op mezelf behaald: in het kader van de afwisseling ben ik er zonder zadel op gaan zitten... Ziek In de buitenbak... Nagelbijten / Gniffelen
En hij heeft geen stap verkeerd gezet! OK dan! Lovers
Hij vond het wel lollig volgens mij, was erg attent. Steeds 1 oortje naar mij toe gericht.

En mutsje, proberen kan altijd en anders hou ik het van je tegoed! Lachen

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 14:01

Had er al wel vaker zonder zadel op gezeten hoor, maar dat was dan na het werken, niet als hij al bijna 3 weken niks gedaan heeft Haha!

Spierpijn? Nee hoor, van die 10 minuutjes stappen... Een uur houd ik het niet vol hoor, dan lig ik open denk ik, hij heeft een flinke schoft, niet echt comfortabel!

Had wel een pootje nodig om er op te komen, hij is dan wel heel erg groot!

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MvdBroek1 en 11 bezoekers