Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chrissie_ schreef:Als de TS toch aan geeft dat ze niet op bitloos wilt overstappen is de paardvriendelijkste manier toch een pantykousje is hoor.
Als het gewoon een gewoonte is geworden van hem moet je dat gewoon afleren. Als het een rijtechnisch probleem is, ja dan kun je het anders aanpakken
amosje schreef:mijn haf doet dit ook
heb toen een rubbertje om het bit gedaan met een langer stukje aan
zodat hij er niet over kon..
maar als dit wel lekker zit enzo weet ik niet...

midgie schreef:kaatjemuts schreef:Een pantykous is idd een laatste redmiddel, die je zeker niet te vaker dan 1 of 2 keer moet gebruiken, als t dan nl. niet helpt, helpt t nooit... Persoonlijk vind ik een panty wel vriendelijker dan t afsnoeren van de neusriem....
Je bevestigd de panty als volgt: Je pakt de tong vast, draait de pantykous er omheen en bindt beide einden aan de onderkant van de onderkaak vast. Niet te strak aantrekken, gewoon normaal vastzetten.
Is even een handigheidje, eerst ff een paar keer oefenen voordat je ermee gaat rijden....
Ongelooflijk dat je dit zomaar even hier neerzet![]()
Er zijn altijd kloothommels die dit gaan proberen,
Is het paard al een keer nagekeken door die of gene, b.v tandarts , osteopaat??
Vind het ook ongelooflijk dat de ts alleen aan zichzelf denk , zo komt het in elk geval bij mij over, ze zoekt allerlei hulpmiddelen voor die tong , maar wil niet op een diervriendelijke manier het proberen op lossen, sorry dan verdien je in mijn ogen geen dier, het is geen fiets waar je even een nieuwe band om kan leggen, ik het grote medelijden met dat paard van jou![]()
.
libralietje schreef:ik ga het zeker proberen met een pantykous bedankt mensen zal het laten weten hoe het morgen is gegaan..
gr lie

libralietje schreef:oke plaat voor je hoofd volgens mij jij kun je nie lezen ik zij als je het er niet mee eens bent kun je het zeggen maar laat dit dan verder met rust want bokt is omelkaar te helpen en tipa geven en niet afbekken of poesen en poesen om iemand tot botloos rijden te zetten of de stelling pantykous gemeen niet gemeen ik zij ieder heeft zijn eigen ideeen over rijden ect... zo is dat in de paardenwereld..
Joepju schreef:libralietje schreef:oke plaat voor je hoofd volgens mij jij kun je nie lezen ik zij als je het er niet mee eens bent kun je het zeggen maar laat dit dan verder met rust want bokt is omelkaar te helpen en tipa geven en niet afbekken of poesen en poesen om iemand tot botloos rijden te zetten of de stelling pantykous gemeen niet gemeen ik zij ieder heeft zijn eigen ideeen over rijden ect... zo is dat in de paardenwereld..
ik laat dit niet met rust....ik probeer je tegen te houden om morgen de tong van je paard vast te gaan binden...maar aan je reacties te lezen, denk je nog steeds dat het vrij normaal is om het te doen....werkelijk onbegrijpelijk.....
JapSter schreef:Hee!
Die panty's is allemaal geen oplossing joh! Al die Flauwe kul! je moet gewoon de neusriem en Sperriem erg strak vast snoeren!en als je hebt losgereden weer aansnoeren! Wedden dat die het niet meer doet!
Je bent er ook een beetje laat mee! 7jaar later?
Groetjess

Celiien schreef:Ben jij die vriendin yi thet topic
;
Panty vastknopen aan tong? of ed
libralietje schreef:Celiien schreef:Ben jij die vriendin yi thet topic
;
Panty vastknopen aan tong? of ed
uuh wat was de vraag?
mij vraag hier op de topic was of iemand tips had voor een paard die de tong over het bit legt

Shauni schreef:JapSter schreef:Hee!
Die panty's is allemaal geen oplossing joh! Al die Flauwe kul! je moet gewoon de neusriem en Sperriem erg strak vast snoeren!en als je hebt losgereden weer aansnoeren! Wedden dat die het niet meer doet!
Je bent er ook een beetje laat mee! 7jaar later?
Groetjess
Wo erg strak, idd doe je pony maar goed pijn leren ze van![]()
Tuurlijk moet dat niet !. en 7 jaar later mischien een beetje laat ja, maar mischien dacht ze wel dat et over zou gaan, of heeft ze alles al geprobeerd?
libralietje schreef:ik rijd haar nu 3 jaar heb van alles geprobeerd ook gewoon domweg doorrijden met de tong erboven das geen pretje voor haar niet en mij ook niet.
maar ze doet het al vanaf het begin toen er een ander opreed die haar zadelmak had gemaakt zeg maar..

Joepju schreef:libralietje schreef:oke plaat voor je hoofd volgens mij jij kun je nie lezen ik zij als je het er niet mee eens bent kun je het zeggen maar laat dit dan verder met rust want bokt is omelkaar te helpen en tipa geven en niet afbekken of poesen en poesen om iemand tot botloos rijden te zetten of de stelling pantykous gemeen niet gemeen ik zij ieder heeft zijn eigen ideeen over rijden ect... zo is dat in de paardenwereld..
ik laat dit niet met rust....ik probeer je tegen te houden om morgen de tong van je paard vast te gaan binden...maar aan je reacties te lezen, denk je nog steeds dat het vrij normaal is om het te doen....werkelijk onbegrijpelijk.....
[/quote]Citaat:nou stalk me zou ik zeggen op jou reageer ik niet meer heb je niks beters te doen ofzo
IK RIJ NIET BITLOSS

Flurk schreef:
hoi
heb de eerste blz gelezen en daarna was het hier niet echt meer gezellig dus ben heel snel overheen gecrolt maar had nog wel een idee
Het KAN ZIJN dat je bit niet op de goede hoogte hangt of de maat niet correct is ook een mond/tandprobleem dus mijn advies is laat er een geleerde naar kijken of neem les bij een goede instructie (ben je lid van de KNHS dan adviseer ik zelf om een weekje op zomerinstructiekamp te gaan) laat je wel even lezen hoe het afloopt?

celticpony schreef:....je paard niet zonder bit rijden omdat je het dan zijn zin geeft???????? pas maar op...misschien lacht ie je straks wel hard uit![]()
Je wilt toch verder met je paard op een manier die voor jullie beide goed is en werkt op lange termijn? Ga eerst een zoeken naar de oorzaak voordat je naar oplossingen zoekt. Pas als je dat helderhebt,weet je wat je moet doen.
libralietje schreef:Flurk schreef:
hoi
heb de eerste blz gelezen en daarna was het hier niet echt meer gezellig dus ben heel snel overheen gecrolt maar had nog wel een idee
Het KAN ZIJN dat je bit niet op de goede hoogte hangt of de maat niet correct is ook een mond/tandprobleem dus mijn advies is laat er een geleerde naar kijken of neem les bij een goede instructie (ben je lid van de KNHS dan adviseer ik zelf om een weekje op zomerinstructiekamp te gaan) laat je wel even lezen hoe het afloopt?
hee dankje voor je reactie
het is zeker niet gezellig met al die mensen die maar doordrammen over bitloos rijden ieder doet het op zn eigen manier dacht ik zo.
nou ik heb geprobeerd en de hoogte op verschillende standen gehad laag hoog er tussen in maakt niet uit ze is er na al die jaren zo makkelijk in geworden ok heb ik er wel da en tandtarts bijgehad maar er zijn geen problemen het is een gewoonte die ze doet zins ze is ingereden jaren geleden.
ik volg cursus bij de KNHS en mijn intsructrice zij dus de matic passoa deze zecht klik op een punt en is dus lief voor de lagen en heeft ze meer ruimte voor haar tong hij is dubbel gebroken en heeft in het midden koperen stukje het is een fijn bit en zn loopt er lekker op en speelt er eerst mooi mee tot een half uur later ofzo en de tong is er weer boven en als ze dan iets doet begin je niks he
daarom wil ik proberen om een panty kous 1 keer ff te gebruiken of wat mn instructrice zijn een potbode elastiek die maak je aan het bit vast en de lus doe je om de tong..
ik laat morgen weten hoe het ging met de kous..
gr lie