Schouderbinnenwaards

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Schouderbinnenwaards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:48

Hoi,

ik rij een pony die Z loopt/heeft gelopen, probeer er zelf dan ook M oefeningen mee te doen, af en toe ook wel een changement ofzo, maar schouderbinnenwaards wil niet zo.
Travers lukt wel, maar schouderbinnenwaards .. ik krijg zijn voorhand niet naar binnen, ook niet als ik begin met een heel klein stukje. Natuurlijk blijf ik er niet mee bezig, dus ook afwisseling. Of hij doet niets, als ik dan boos wordt ( hij neemt me gewoon in de zeik ) gaat hij helemaal van de hoefslag af .. en dan twijfel ik of ik hem wel de goede hulpen geef, maar ik doe precies wat de eigenaar zegt ( gaf me les ) dus ik vind het zo moeilijk Haha!

Iemand tips ?

-


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:52

Ja, ik probeer ook inderdaad voltes 10 meter te rijden, op verschillende punten, dus niet alleen begin lange zijde, maar toch lukt het niet zo, hij neemt mij een beetje in de zeik, en ik kan het hem niet helemaal laten doen, denk dat we gewoon samen moeten oefenen , want komt niet van 1 kant in elk geval Schijnheilig

-

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 15:26

peggel schreef:
kijk ff of hij het bij iemand die wel weet hoe je schouderbinnenwaarts rijd of hij het dan wel doet..... dan ligt het namelijk aan jou.... anders niet.


Hij doet het soms wel, soms niet, hij neemt me dus ook gewoon in de zeik, maar ik word ook geholpen hoor, ga niet alleen zelf zitten aanklooien Schijnheilig

-

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 15:27

Nistria"]
[quote="Silly99"][quote="Fellor schreef:
Ik zou voordat je het stukje rijd een volte tien meter rijden en vanuit daar rechtuit zetten en zorgen dat jet met je buitenbeen de stelling onderhoud door de achterhand actief te houden


Je moet hem niet rechtuit zetten! Vanuit de volte moet je hem juist licht gebogen om je binnenbeen de schouderbinnenwaarts laten maken. En dus niet rechtstellen! Het buitenbeen leg je iets achter de singel om het uitzwaaien van de achterhand te beletten.

Verder is het natuurlijk makkelijk om te vertellen hoe je het beste een schouderbinnenwaarts kan maken, maar het beste is om te blijven oefenen met een instructeur erbij!!!
Zoals je hier ziet klopt het advies niet altijd namelijk.
[/quote]

OK dan!
[/quote]

Nee, hou hem ook gebogen vanuit daar, probeer ook schoudervoor te doen, om niet in 1x te veel te vragen omdat dat gewoon niet lukt ( niet altijd in elk geval ).
Maar als hij fris is doet hij het wel, dus ik denk dat de hulpen wel kloppen, het ligt er maar aan of hij zin heeft. Maar ik word geholpen door de eigenaar ( die hem zelf dus naar de Z heeft gereden ) en dan krijg ik hetzelfde resultaat

-


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 15:29

moes schreef:
Ik denk dat je er gewoon instructie bij moet hebben want om eerlijk te zijn denk ik dat jij niet goed bezig bent,, als je aan een z paard de GOEDE hulpen geeft voor schouder binnenwaarts zal hij dat ook doen omdat hij het kan en gewend is om te doen.
je denkt mischien dat je de goede hulpen geeft maar mischien doe je onbewust toch wat fout waar de pony heel scherp op reageerd.
Je kunt bijvoorbeeld niet goed op zijn rug zitten (je zit heeft veel invloed op het funtioneren van het paard). Het paard kan bijvoorbeeld gewend zijn dat de vorige ruiter goed 8erin zat tijdens schouderbinnenwaarst.
Ik heb het zelf ook wel eens dat ik bijvoorbeeld niet goed zit of perongeluk te veel teugel aanneem, endan denk ik: he? waarom wil die schouderbinnen waarts (of een andere oefening) niet zo als de vorige keer (toen het dus goed ging). Iemand die je vanaf de grond begeleid kan vaak veel beter zien wat er goed of fout gaat. succes


Wel eens aan gedacht dat het misschien een pony is die het niet doet als hij echt geen zin heeft ? Hij probeert er onder uit te komen, ook met goede instructie, ook eigenaar die hem zelf naar de Z heeft gereden, natuurlijk kan zij het hem beter laten doen dan ik dat kan, maar toch.
De hulpen kloppen wel, ik krijg nl. wel hulp/les er bij. Maar denk dat het ook gewoon een geval is van nog veel oefenen.

-

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 16:16

sorry was niet aanvallend bedoelt Bloos

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GabberGill, GrapeshotBot en 7 bezoekers