Aan de teugel???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 16:56

Ik heb een verzorgpony maar ik rij er soms op en een ander meisje rijd er vaak op maar nu wil dat meisje die pony GOED aan de teugel krijgen!!!!!!!!!! weten jullie misschien hoe je een pony GOED aan de teugel krijgt???? Verward

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:46

flink hard rukken en aan de teugels trekken, dan komt het vanzelf goed Frusty

neem in ieder geval GOEDE les, 'aan de teugel' is niet een trucje dat je je pony wel eventjes leren kan
het kost heel veel training, je pony wordt losser in z'n lichaam , gebruikt z'n achterhand meer
het is ook een gevoel dat je hebben moet, dat is niet te beschrijven

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 19:10

Ja je kan beter les nemen dan zelf maar wat uitproberen bij een pony die er niks van snapt

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 19:18

goed voorwarts rijden dan wordt je pony nagevelijk en dan ontspannen (hij zoekt dan vanzelf je hand op!)maar bljiven bijdrijven! je moet hem actief rijden, dus meer been maar ook ophoudingen..... het verschilt alleen wel per paard/pony dus instuktie is het beste! Dit is het globaal gezien volgens mij!

Nogmaals instruktie is het beste! ieder rijd zijn/haar paard/pony op een andere manier aan de teugel er zal neit veel verschil in zitten, maar ieder klein detailtje kan al anders zijn!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:38

Maakt niet uit wat je doet als je maar niet gaat zagen? Hmm.. Dus trekken mag wel? Vastpakken enzo?
Elke pony rijd je toch wel anders aan de teugel, dus als ik jou was zou ik gewoon les gaan nemen! Party!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:36

een pny moet eigelijk a;ls het ware van ontspanning aan de teugel gaan, en niet lopen.

gewoon je handen er bij zetten, benen der aan en zorgen dat de achterhand mee naar beneden gaat, dan komt de pony vanzelf aan de teugel.

er uis een verschil tussen aan de teugel lopen en in de houding lopen.

aan de teugel is een voorwaartse bewegin waarbij een constande druk op bijde teugels moet zijn, en het paard licht naar voren met zijn neus.


groetjes Lara