Discussie gevraagd! "Ik geef les, maar....."

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:49

Sonja"]
Ik kom (onder meer) hier op Bokt aardig wat mensen tegen die op kleine of grotere schaal in de bak instructie staan te geven,
[/quote]

[quote="Sonja"]
terwijl ze zelf van geen toeten of blazen weten,
[/quote]
mmmm ben zeker geen leek

[quote="Sonja"]
hun paard in de puinpoeier rijden,
[/quote]
lijkt me ook niet van toepassing, als er iemand een andere mening heeft hoor ik het graag

[quote="Sonja"]
of zelf na tien jaar eindelijk achter bepaalde basisvaardigheden komen.
[/quote] Maak daar 10 jaar geleden van Knipoog nee het is zeker niet dat ik als beginner opstapte en alles wist, maar bij Omar heb ik toch wel heeeeeel veel geleerd.

[quote="Sonja"]
Dus wie durft er met de billen bloot?
[/quote]
ik

[quote="Sonja"]
Wie staat er les te geven zonder zelf een goede achtergrond te hebben?
[/quote]
Wat is een goede achtergrond?
Diploma's heb ik niet, en de mogelijkheid niet om ze te halen.
Kennis en praktijkervaring met jonge paarden wel aardig wat.

[quote="Sonja schreef:
En als je wel lesgeeft zonder bevoegdheden, wat is dan voor jou de reden dat je dat doet, en met welke achtergrond/vaardigheid denk je dit goed te kunnen doen?

Ik geef 2 mensen les, les geven is een groot woord maar ok.
Sypheron en tallie.
Tallie vroeg om instructie, kon het niet vinden. Ik heb gezegd dat ik 'wel een keer wilde helpen'. Maar daar bleef het niet bij omdat ze vond, ik zelf eigenlijk ook, dat ze zo goed vooruit gingen.

Verder heeft Jurga mij gevraagd om Syph de eerste beginselen bij te brengen omdat ze vond dat je eigen vriend lesgeven toch niet echt lekker gaat.

Mijn achtergrond + vaardigheden
Heb redelijk wat ervaring met jonge paarden heb in de jaren dat ik rij altijd les gehad.
De laatste drie jaar van iemand die mij ook veel dingen vertelde waarom.
Daarvoor las ik altijd in boekjes waarom ik dan iets moest doen.

Verder hou ik het bij de basis. Altijd voor het been! rechtgericht en nageeflijk.

Zie ik dat het niet lukt of dat er geen vooruitgang is of zegt iemand anders dat dan stop ik er acuut mee.

Qua overbrengen gaat het volgens mij prima.
Ik heb ook 7 jaar lesgegeven op de zondagsschool

Zijn de billen ver genoeg bloot? Haha!
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 04-03-04 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

:evaw:



Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:06

Sjuimpje schreef:
Ik geef geen les, tenminste, zelden.

Beginners les geven kan ik ook echt niet, ik wordt helemaal gefrustreerd als ik 5 keer achter elkaar moet zeggen dat ze die buitenteugel aangenomen moeten houden. (Als ik dit typ krijg ik al gelijk kriebels Haha! Zo diep zit het Bloos! )


Ik vind dat juist helemaal niet erg. Als er maar wel wat verbetering te zien is, anders ga ik ook aan mezelf twijfelen.
Ik heb best geduld en ben ook niet iemand die snel boos is.

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:00

Dat laatste had ik dus ook met mijn stalgenootje bij Omar.
We zaten tijdelijk zonder les (zwangerschap v instructrice) en ze zat helemaal in de knoop ze vroeg of ik haar wilde helpen. Het ging toen een stuk beter, maar ik heb gezegd dat ze wel door moest zoeken naar een ander.
En bij de eerste paar lessen van een nieuwe instructrice mét papiertje heb ik uit interesse meegekeken en kwamen précies dezelfde opmerkingen als bij mij. Ze zei zelf ook dat het eigenlijk niet uitmaakte of ze van haar of van mij leshad.
'Lesgeven' wil ik ook niet méér gaan doen dan ik nu doe en mensen die goede instructie hebben laat die lekker daar blijven.
Het is nu meer mensen helpen die niks anders voor handen hebben (...).

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:16

Pipo schreef:
Hoe beter je leert rijden Richtje.................hoe meer je erachter komt dat je er niets van kan. Tenminste das mijn ervaring Haha!

Je bent niet de enige denk ik zo Haha! Da's mijn ervaring namelijk ook.
Vroeger zonder zadel en hoofdstel rondgalopperen op een pony van je vriendin en je dacht dat je fantááástisch kon rijden Schijnheilig
En qua instructie wordt je ook steeds kritischer.
Ik tenminste wel Haha!

:evaw:


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers