Update Nikita...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Update Nikita...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 10:37

Het gaat bij stukjes aan beter met der. Afgelopen vrijdag was de dierenarts weer op stal en hebben we weer even gekeken. De onregelmatigheid aan de rechterkant bleef ze wel houden, en dan vooral op de volte linksom (waar dus het been wel minder belast wordt, maar wel een grotere pas moet zetten).

Volgens de DA komt dit door vorming van bindweefsel in de betreffende spiergroep waardoor deze niet tot de maximale uitslag gebruikt kan worden. Ik heb nu een supplement voorgeschreven gekregen dat de spieropbouw stimuleert en zorgt dat dat bindweefsel sneller wordt afgebroken en wordt vervangen door spierweefsel... Als ik het goed heb gelezen op de verpakking is het op basis van een bepaald eitwit met allerlei toevoegingen waaronder knoflook.... Dus na het eten stinkt ze uit der mond alsof je bij een shoarmatent staat Lachen

Ook heeft ie vrijdag het laatste stukje vastzittende rug losgemaakt, dit blijft nu ook wel goed gaan....

Gisteren tijdens het longeren ging het bijzonder goed, er zatten ook zowaar weer waarneembare zweefmomenten in der draf, ze begon ook beduidend ruimer te lopen. Het longeer werk is nu uitgebouwd tot een half uur en als het zo doorgaat moet het eind van de week wel op drie kwartier kunnen liggen. Vrijdag komt de DA weer en dan kijkt hij in hoeverre dit supplement is aangeslagen en dat we weer kunnen rijden...

Ik moet dat spul wel blijven gebruiken ook strax in het rijden tot het op is (ongeveer een maand)... moet eens nagaan of het op de dopinglijst voorkomt, en hoelang de wachttijd is ivm met de wedstrijden enzo...

Dus, al met al ben ik niet ontevreden, het gaat vooruit, misschien niet zo snel als ik gehoopt had, maar ik heb straks wel een fijn en soepel paard dat lekker in der vel zit... en dat mag best een dikke maand duren....

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:59

blij dat t beter gaat maar volgens mij hoort dit topic hier niet Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:28

Leuk hoor, maar ik ben van mening dat het probleem niet bij het paard ligt, maar bij jou!
Ik vind het ronduit triest dat je je paard volstopt met middelen (die met een beetje pech op de dopinglijst staan), om de problemen van jouzelf op te lossen.
Pak het probleem aan bij de bron, jij dus!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:51

Sorane schreef:
Leuk hoor, maar ik ben van mening dat het probleem niet bij het paard ligt, maar bij jou!
Ik vind het ronduit triest dat je je paard volstopt met middelen (die met een beetje pech op de dopinglijst staan), om de problemen van jouzelf op te lossen.
Pak het probleem aan bij de bron, jij dus!


Denk dat Mark ook wel beseft dat hij zodra ie weer gaat rijden dat onder goede begeleiding moet doen....

Het is nu eenmaal fout gegaan in het verleden, wat de oorzaak ook is, er moet voor gezorgd worden dat dat bindweefsel minder wordt. En dat wordt echt niet minder als Mark (bijvoorbeeld) een paar manegelessen neemt....
Ik ga er van uit dat de DA toch wel weet wat ze voorschrijft.

Mark, fijn dat er een stijgende lijn in zit OK dan!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:54

Dat je dit topic nog durft te openen, na het vorige.. Knipoog

Maar wel goed dat het beter gaat met Nikita OK dan!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:55

Sorane schreef:
Leuk hoor, maar ik ben van mening dat het probleem niet bij het paard ligt, maar bij jou!

zo zeg, mag het misschien wat minder Boos! ! Mark heeft eerlijk zijn problemen besproken en heeft al een lading commentaar over zich heen gehad! Hij zit hier vast niet op te wachten hoeveel mensen maken er geen (grove) fouten met hun paarden en geven dan ook nog rustig hun paard (rot bok, stom dier etc) de schuld Verward

Mark fijn dat jouw paard weer beter in haar vel zit! heel veel succes met haar!!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 13:03

Sorane schreef:
Leuk hoor, maar ik ben van mening dat het probleem niet bij het paard ligt, maar bij jou!
Ik vind het ronduit triest dat je je paard volstopt met middelen (die met een beetje pech op de dopinglijst staan), om de problemen van jouzelf op te lossen.
Pak het probleem aan bij de bron, jij dus!


Wat een belachelijke reactie Tamara! Zeker het andere topic niet gelezen!

Misschien begrijp je het niet helemaal: medicijnen --> genezingsbevorderde middelen, er zit nog iets mis in der spieren en dat gaan we hiermee oplossen daaag

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:13

fijn dat er een stijgende lijn inzit..
heb net ook je andere topic gelezen en heb er wel resprect voor dat je alles zo bespreekt..
En de DA schrijft het voor, denk dat die wel weet wat ie doet...

Succes verder Lachen

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:27

Hoop dat ze snel weer opknapt veel suc6!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:31

Fijn dat er een een stijgende lijn inzit. Die suppelementen zijn echt niet slecht hoor, het is ter ondersteuning van.
Maar dat je nu al aan wedstrijden denkt gaat er bij mij even niet in eigenlijk, zou je niet even wachten en je paard 100% hebben en dan eens gaan kijken?? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar vraag het me wel af..

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 13:37

youngster schreef:
Fijn dat er een een stijgende lijn inzit. Die suppelementen zijn echt niet slecht hoor, het is ter ondersteuning van.
Maar dat je nu al aan wedstrijden denkt gaat er bij mij even niet in eigenlijk, zou je niet even wachten en je paard 100% hebben en dan eens gaan kijken?? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar vraag het me wel af..


Tuurlijk moet ze 100% en weer goed op conditie zijn, maar het gaat maar om een B-proef die bij ons op de manege wordt gereden. In het werk dat we strax hopelijk ook weer op gaan pakken doe ik alle onderdelen uit een B-proef.. Die medicatie moet ik ongeveer een maand terwijl ze onder het zadel is blijven toedienen, vraag me dus af of het daarna na bijvoorbeeld 2 weken of pas na 2 maanden uit der lijf is...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:44

weet je DA dat dan niet?

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:45

MarkKH"]
[quote="youngster schreef:
Fijn dat er een een stijgende lijn inzit. Die suppelementen zijn echt niet slecht hoor, het is ter ondersteuning van.
Maar dat je nu al aan wedstrijden denkt gaat er bij mij even niet in eigenlijk, zou je niet even wachten en je paard 100% hebben en dan eens gaan kijken?? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar vraag het me wel af..


Tuurlijk moet ze 100% en weer goed op conditie zijn, maar het gaat maar om een B-proef die bij ons op de manege wordt gereden. In het werk dat we strax hopelijk ook weer op gaan pakken doe ik alle onderdelen uit een B-proef.. Die medicatie moet ik ongeveer een maand terwijl ze onder het zadel is blijven toedienen, vraag me dus af of het daarna na bijvoorbeeld 2 weken of pas na 2 maanden uit der lijf is...
[/quote]

Hihi zie je nou wel.... Schijnheilig

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 18:33

Bindweefsel blijft toch bindweefsel? Dat is toch niet te vervangen door nieuwe spier?
Ik heb zelf mijn dijbeenspier ingescheurd en daar zit ook bindweefsel. Dat is niet weg te krijgen. Die spier zal altijd beperkt blijven in zijn bewegelijkheid. Enige wat helpt is door bindweefselmassage het bindweefsel wat los te kneden. Uit ervaring kan ik zeggen dat dat geen fijne massage is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 02:27

Mijn reactie is dan mischien niet wat je verwacht. Maar het probleem ligt niet bij het paard. Het ligt aan jou. Als je dat niet echt accepteert kun je je paard volstoppen met dingen maar iets oplossen zal het niet.

Mijn reactie is niet afzeikend bedoeld, en dat jij het zo opvat kan ik niets aandoen. Maar gezien het vorige topic vind het toch wel schrikbarend dat je je paard nu medicatie geeft.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:09

Sorane,
ik heb zijn topics ook gevolgd en daaruit haal ik dat hij wel degelijk weet dat het een probleem is wat bij hem ligt.. dus ik vind het erg nutteloos om daar nu weer op te gaan hameren.
Hij weet dat nu echt wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:19

Als hij het weet vind ik het zelfs nog erger dat hij zijn paard medicatie geeft. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:21

Sorane schreef:
Mijn reactie is dan mischien niet wat je verwacht. Maar het probleem ligt niet bij het paard. Het ligt aan jou. Als je dat niet echt accepteert kun je je paard volstoppen met dingen maar iets oplossen zal het niet.


Mark heeft volledig de hand in eigen boezem gestoken, dus ik zie het nut niet zo in van je opmerkingen.
Of wil je soms zeggen dat hij geen tijd, energie, geld en supplementen in het herstel van het paard mag steken, OMDAT hij het probleem (onder toezicht notabene!) erin gereden heeft? Vind ik ook een beetje een vreemde opvatting.



Fijn dat het weer de goede kant op gaat Mark, en leuk dat je ons op de hoogte houdt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:26

Dat hij tijd en energie in het paard stopt is heel erg goed zelfs.
Maar dat hij dat paard medicatie gaat geven om zijn eigen rijtechnische fouten te verhelpen vind ik ronduit belachelijk. Hij moet het bij zichzelf oplossen.

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:49

Sorane, een vergelijking:
Piet rijdt onder begeleiding van een rij-instructeur een auto tegen een boom en breekt daarbij een arm (auto total-loss, rij-instructeur in orde). Het blijkt vervolgens dat Piet niet de goede begeleiding kreeg en dat hij zelf de "oorzaak" was van het ongeluk. Piet beseft dit heel goed OK dan! en gaat op zoek naar methoden om in de toekomst beter te leren autorijden zodat hij niet weer tegen een boom rijdt. Alleen hij zit nu wel met een gebroken arm, volgens jouw redenatie zou hij daar dus geen gips om mogen doen, omdat hij het zelf heeft veroorzaakt???

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:50

Sorane schreef:
Dat hij tijd en energie in het paard stopt is heel erg goed zelfs.
Maar dat hij dat paard medicatie gaat geven om zijn eigen rijtechnische fouten te verhelpen vind ik ronduit belachelijk. Hij moet het bij zichzelf oplossen.


Tuurlijk moet hij ook het probleem bij zichzelf zoeken (wat hij overigens al doet). Maar een 'blessure' die er nu is, mag daarom niet met medicatie verholpen worden Verward

Stel: jij bent 14, je rijdt op een motor (wat je niet kan Knipoog) rijdt tegen een muur op en breekt je been. Mag dat been dan niet in het gips omdat het je eigen fout is?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:51

Twee zielen, één gedachte Lachen

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:13

Sorane schreef:
Dat hij tijd en energie in het paard stopt is heel erg goed zelfs.
Maar dat hij dat paard medicatie gaat geven om zijn eigen rijtechnische fouten te verhelpen vind ik ronduit belachelijk. Hij moet het bij zichzelf oplossen.


ik haal even een oud onderschrift van jouzelf aan:

Oke om ze zelf niet te vergeten zet ik hier mijn oude onderschriften maar neer hihi
1 **Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.**

waarom hou je jezelf hier niet aan? als je Mark wilt aanvallen, wat ik volledig onterecht vind, doe dat dan via een pb of zorg dat je goed op de hoogte bent van de gehele situatie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:23

Sorane schreef:
Dat hij tijd en energie in het paard stopt is heel erg goed zelfs.
Maar dat hij dat paard medicatie gaat geven om zijn eigen rijtechnische fouten te verhelpen vind ik ronduit belachelijk. Hij moet het bij zichzelf oplossen.


Dus het paard mag niet snel herstellen, omdat Mark een fout heeft gemaakt....
Lekkere paardenliefhebber ben jij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:26

Nogmaals ik val Mark niet aan. Ik ben alleen van mening dat je een paard niet onterecht op medicatie moet gooien om je eigen fouten te verbloemen. Dat is niet eerlijk tegenover het paard.