Voorbenen beter optillen bij springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Voorbenen beter optillen bij springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 20:23

Hoe kun je je paard duidelijker maken dat het niet de bedoeling is om zoveel mogelijk balken er vanaf te gooien, maar juist te laten liggen? Haha!
Ofwel, hoe kun je een paard leren zijn (in dit geval voor) benen beter op te laten tillen? Paard vind springen helemaal geweldig, hij doet t ook wel, alleen snapt denk ik het principe niet helemaal Knipoog
En het maakt niet uit hoe hoog het staan, zowel kruisjes als steiltjes van 60 cm gooit hij eraf..
Ik wil graag ook de beredening erachter weten.. Ik weet dat in-uitjes helpen, maar waarom?

Alvast bedankt! Lachen

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 20:49

Lielle schreef:
je zou wat kunnen gaan crossen, een paar keer zijn benen stoten tegen een boomstam helpt vast Haha!


Haha! *LOL* Haha! *LOL* Haha!
Hij kijkt niet altijd even intelligent uit z'n ogen, dus ik weet niet of hij de hint zou snappen en je me een bezoekje mag brengen in het ziekenhuis Knipoog
Al denk ik dat die paddenstoel z'n werk wel zal doen, dan heb je meteen een nieuw hoogte record..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 21:05

Lielle schreef:
ik zou alleen de skyjump nog even laten, als hij daar overheen struikelt land je meteen zo diep Extreme duivel

Maar zonder gekheid, wat doet hij precies?


Hij gaat er prima op af, komt ook mooi uit, gaat soms als een speer de lucht in, alleen laat z'n benen hangen waardoor er toch een balk af gaat.. (daarna galoppeert hij wat ongecontroleerd en verschrikt verder, maar dit terzijde)..

voorbeeld:

Afbeelding

En deze balk ging er ook af Knipoog
Ik gooi hem niet los voor de hindernis waardoor hij uit balans raakt of niet meer weet hoe/wat, blijf hem ondersteunen, maar hij tilt ze niet op.. Hij lijkt ook niet echt onder de indruk te zijn, want een volgende hindernis doet hij weer precies zo..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 21:23

Met een drafbalk, vanuit draf doet hij precies hetzelfde..
Ik vind balken voor een hindernis zelf erg irritant, maar ik zal het eens proberen (op welke afstand is dat dan? gebruik nooit galopbalkjes ervoor).
En met niet ondersteunen bedoel je vrij vrij laten voor de sprong? Dat zou ik dan meer moeten 'afleren' ben altijd gewend om te 'ondersteunen' (met genoeg drang naar voren zitten en tegenhouden), omdat dit het beste werkte met mijn eigen paard (die super voorzichtig was met springen en in heel haar leven nog niet zoveel balken heeft gehad dan O'Neill in een springsessie Knipoog ).
Omhoog ipv naar voren (en zijn rug) heb je gelijk in, dat wordt dus inuitjes bouwen geblazen.. (en dan idd maar hopen dat hij dat snapt en niet als 1 hindernis ziet- hij zal niet de eerste zijn Haha!).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 21:34

stil zitten en niets doen.. tsjee wat klinkt dat bekend Knipoog Haha!
Drafbalkje hadden we al iets dichterbij gedaan, omdat hij met verder weg heeel groot ging springen.. Nog iets dichterbij zullen we eens proberen..
Enne, in-uitje in een keer is dan wel te doen, alleen moet je dr even op bedacht zijn en niet een enkele sprong in gedachten hebben en dan zo'n dubbele krijgen (dan krijg je hele leuke foto's) Haha!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 21:45

Lielle schreef:
En wat dat stil zitten betreft, dat zegt werkelijk iedere spirnginstructeur volgens mij Haha!


Hmmm, dan ga ik maar eens springlessen aanbieden, kan nog wel wat geld gebruiken en dat is dan snel verdient! Haha!:D

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 22:07

Die vriend van je heeft het goed bekeken! *LOL*

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 13:27

Met een onervaren springpaard die het nog moet leren 1.20 te gaan springen omdat hij dan misschien zijn benen wel zal optrekken lijkt me niet erg verstandig.
Dat hij onvoorzichtig is op een kruisje kan ik nog inkomen, maar een sprongetje van 60/70 cm zou hij toch moeten leren normaal te springen..
Zijn achterhand moet ook nog meer ontwikkelen, maar dat hoop ik ook wat mee te pakken met wat sprongetjes, dus ook hier is 1.20 niet verstandig..

Ach wie weet moet ik eens crossen Knipoog

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 15:18

reddytobias schreef:
ja sorry wist niet dat het een jong ding was...


Geeft niet hoor.. En hij is niet echt jong in leeftijd (hij is 8), maar wel in z'n lopen.. Er is niet veel met hem gedaan, laat staan springen.. Dus op die manier kan hij als 'jong' gezien worden, maar dan in zin van onervaren.. Lachen

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers