Tips voor springen (beginners)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:07

ik heb begrepen dat het bij lage kruisjes goed gaat.
dan moet je gewoon heel veel kruisjes springen, er zit ook een meisje in een van mijn lessen. ik heb haar aangeraden om iedere dag minstens 15min gewoon lage hindernissen te springen. tot wanneer het een gewoonte word. dit kan weken duren.
je blijft dit doen tot het een gewoonte word en je niet meer doorhebt dat je in verlichte zit overgaat. dan pas kan je rustig aan hogere hindernissen springen.
dit moet je ook geleidelijk aan opbouwen. dit alles kan maanden duren, het resultaat zal echter heel belonend zijn.
dit alles kan voor je paard echter wel een sleur worden, dus blijf voor voldoende afwisseling zorgen.
oja je vasthouden aan de martingaal van je paard is niet zo een goed idee, dit geeft een druk op de hals van het paard en dit is niet aangenaam voor het paard als je dit bij elke sprong doet. dus hier ben ik het met ushi eens en kan je je beter aan de manen vasthouden, deze zijn minder gevoelig. je kan je ook aan je voorste zadelboom vasthouden.

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)


sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:39

ja dit kan je idd alleen maar doen wanneer je je eigen paard hebt of een paard dat je mag berijden.
je kan misschien een verzorgpaard zoeken, dit is vaak een goede leerschool.
of als je een vriend of vriendin hebt dat een eigen paard heeft kan je vragen of je regelmatig met dat paard mag trainen.
op stages of kampen die op springen gericht zijn leer je ook veel bij.
ik zelf ga ook bijna iedere vakantie op stage om aan mn houding enzo te werken.

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Capriootje, Groetje, Josien_ en 8 bezoekers