aan de teugel in galop..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

aan de teugel in galop..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 12:13

Hallo mensen ik heb Fries paard en die kan ik super mooi aan de teugel rijden, stilstaand, stap en draf..
alleen het probleem is in galop wil ze niet goed aan de teugel en wil ze ook niet goed op de hoefslag blijven??

heeft iemand van jullie een idee hoe ik dr in galop ook zo mooi aan de teugel kan rijden zodat ze niet zo snel er van door vliegt en koppig gaat doen??

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8


DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 14:09

ja ik heb privéles ja en les in een manege.. nouja ik bonk niet hoor alleen ze is erg sterk. omdat ze voor de sulki, kar en onder t zadel heeft gereden. en het is een heel moeilijk paard. dat zegt me instructrice ook al. zij heeft er ook even op gereden en ze zei dat ik het aardig goed deed. ik heb dr ook ong een maandje in een dressuurstal gehad en daardoor is ze ook veel liever geworden. iemand die em bij een vorige eigenaar verzorgde heeft er ook even op gereden en ze zei dat ze een stuk op geschieten is en liever is geworden.

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8


DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 14:10

het hoort hier namelijk wel. het is een techniek hoe ik haar aan de teugel kan krijgen en in me macht kan krijgen in galop.

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 15:05

ok. ik ben al flink aan het oefenen. eerst wou ze niet aan de teugel en dat lukt nu al dus het gaat al goed. ik zal het wel proberen

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 22:54

sorry dat ik nooit reageerde... ik ben er al flink mee aan het oefenen.. ik zal het proberen, eerst kon ze niet eens aan de lange teugel draven, dan ging ze er gelijk met je van door. Nu gaat dat heel goed. Ik zal hier morgen gelijk mee beginnen. ( sorry dit is pas me eerste half jaar dak echt op een fries goed kan rijden.. ) en mijn fries is meestal nog al lastig dus ja... maar bedankt voor jullie uitleg.. ik heb wel foto's van dr dat ik op haar rijd.

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers