rug wegdrukken in de bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 23:28

Als ik met Sarah buitenrijd, gebruikt ze haar achterhand heel goed en wil ze ook heel goed springen,
Maar als ik met haar in de binnenbak (les) rijdt, drukt ze in draf haar rug weg, en loopt gigantisch op de voorhand. Met springen sleept ze dan met haar achterbenen gewoon door de hindernis. Blijkbaar vindt ze er geen klap aan. Ik ben nu bezig met veel overgangen rijden, en bakjes lopen, en haar actief maken. Wat kan ik nog meer doen om haar in de bak ook haar achterhand te laten gebruiken?
Mijn instructrice had het er laatst ook over dat je aan elastische bandage aan het zadel vastmaakt en achter de kont langs, zodat ze zich bewust wordt van haar achterhand o.i.d. Wie heeft daar ervaring mee?

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:42

hai,
Dit komt van Tellington-Jones,tteam en ttouch.
Is inderdaad een goede methode om je paard bewust te maken van zijn achterhand.
Niet te strak en zeker niet te los om zijn achterhand heen halen en ga trainen.
Misschien is het in het begin een beetje vreemd voor je paard maar ze wennen er gauw aan.
Succes Smousje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:57

@smousje, het staat er niet bij, maar bedoel je een bodywrap??

Het is een benadering, maar ik zou er eerder voor kiezen om het dier meer uit te dagen om aan het werk te gaan. Door bijvoorbeeld de oefeningen interessant te maken. Afwisseling is belangrijk, doe eens iets anders dan anders of rij in een andere bak (ik heb makkelijk praten, ik kan kiezen uit 4).