kramp in mijn kuiten en knieen tijdens rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

kramp in mijn kuiten en knieen tijdens rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 13:58

Hai,

ik heb een raar probleem.
Toen ik net begon met mijn bijrijdpaardje ging rijden( 2 maanden terug) deed ik de beugels op het 8ste gaatje van boven ( zegt jullie niets zonder foto maar even voor de duidelijkheid. Knipoog )
Ik vond het toch wel te kort en ging naar gaatje 9 toe.
Dat zat inprincipe goed maar ik merk dat als ik wat langer aan het rijden ben ( buitenrit bijv. ) ik erge kramp krijg in mijn kuiten en knieen?
Dus afgelopen zondag tijdens een buitenrit mijn beugels naar gaatje 10 verplaatst. En eigenlijk had ik dan nog kramp. Als ik mijn voeten uit de beugels haalde en ze liet hangen was het gelijk weg.Verward
Maar zit ik dan te kort? Want ik merk wel hoe langer ik ze maak hoe vaker ik mijn beugels verlies. ( ja heb wel les nodig Bloos ) Maar toch, ik rijd al 11 jaar ik kan normaal prima mijn voeten in de beugels houden, ik heb deze vorm van kramp ook nog nooit meegemaakt. Scheve mond
Het is een engels zadel, ik heb lang op een westernzadel gereden, daar zit je natuurlijk heel anders op, kan het daar door komen?
Ook heb ik na het rijden erg veel last van de omgeving bij mijn liezen, ik geloof dat dat je ruiterspier heet?
Het is een new forest en vrij slank gebouwd.Dus zit ook niet in de spagaat ofzo haha.Haha!

Vreemd verhaal, ik hoop dat iemand me het verlossende antwoord kan geven haha. Lachen
thanx alvast


Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:04

wkoekoek schreef:
Geen antwoord, maar ik heb wel hetzelfde probleem Alleen hebik de kramp in mn kuiten en enkels. Ik rijd ook al meer als 10 jaar en heb er eigenlijk nooit last van gehad. Pas na een flinke buitenrit van een paar weken geleden: ik kon bijna niet meer op mn benen staan en mn enkels kon ik bijna niet meer recht krijgen. Ik ben in tussentijd met kortere beugels gaan rijden, misschien dat dat het bij jou ook is? Ik rij nu ook vaak zonder beugels, maar zodra ik ze in doe, zit ik gewoon niet lekker meer...


ja mijn enkels eigenlijk ook ja, en idd als ik ze dan weer indoe is het helemaal erg. Scheve mond
Ik zat met het westernzadel wel altijd langer dan met engels zadel...Maar ja die beugels zijn ook makkelijker aan je voeten te houden vind ik.
Nou misschien heeft iemand hier straks ook een antwoord voor jou.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:05

Mexx2 schreef:
ik denk meer dat het aan je eigen houding ligt,je zegt dat ,als je zonder beugels rijd,je geen kramp hebt,dus volgens mij is het een kwestie van:benen lang maken ,onder het rijden,en ontspannen zitten!


Tja dat doe ik ook, ik druk mijn hakken ook altijd netjes uit, en zit heel rechtop, dus hoe het dan komt?

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:11

wkoekoek schreef:
Ik krijg ook les van een vriendin die goede adviesen geeft, maar de pijn blijft... Heb jij ook dat je je voeten liever naar binnen draait (als je scheve beugelblokjes zou hebben, zeg maar de dikke kant aan de binnenkant?) In die houding zitten mn voeten en ikkrijg ze gewoon niet recht.

Zou het ook aan het zadel kunnen liggen? Verward


Ja, ik moet er wel continu op letten dat ik mijn voeten recht hou. Ik heb wel eens van die scheve blokjes gehad maar man wat deed dat zeer aan mijn voeten! Echt erg, ik heb nu weer gewone beugelblokjes dat gaat beter maar moet wel constant mijn voeten corrigeren. Ik draai ze of te ver naar binnen of te ver naar buiten.Rolleyes

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:13

wkoekoek schreef:
Zou het ook aan het zadel kunnen liggen? Verward


Ja ik vind het niet lekker zitten dus dat zou kunnen...
Ik heb al zo'n bontje erop:D anders doet mijn kont zo zeer hihi.
Maar ze heeft ook een westernzadel, ik dacht als ik die da kan nemen voor buitenritten...Maar nee mag niet, is ze zuinig op.Boos!
Alsof ik er iets raars mee zou doen. ( ben verdorie 3 jaar ouder dan zij grrr snotneus)

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:15

Clitia schreef:
Dus... Kort samen gevat: hakken uitdrukken, ontspannen... Hakken uitdrukken, ontspannen... Hakken uitdrukken, ontspannen Knipoog

Succes ermee!


Ja nu je het zegt als ik mijn hakken uitdruk, spannen de spieren in mijn kuietn heel erg...Maar als ik ze dan probeer te ontspannen gaat mijn hak weer omhoog.Verward


Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:21

vamp schreef:
eh, ik bedoel dokter Lachen



hahaha jaja... Tong uitsteken hihi

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:25

wkoekoek schreef:
:D We zijn gelijk Tong uitsteken


haha ja.Haha! Maar ik wil lekker kunnen rijden zonder dat als ik afstap amper kan lopen.
Ik ga de adviezen zeker opvolgen, ik ga vanavond weer rijden dus zal morgen weer even laten weten hoe het ging.Ik ga me iig dara het meest op conctreren, hij vindt het vast niet erg om een beetje te hobbelen vanplaats rijden haha.

Wkoekoek, ik heb ook al lang geen les meer gehad heb van de 11 jaar dat ik rijdt bij elkaar zo'n 5 jaar les gehad. Binnenkort ga ik met mijn bijrijdpaardje lessen.Lachen

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:25

Wind schreef:
Een tip van een hele andere kant: zorg dat je voldoende zuivel eet! Ik weet niet meer precies hoe het allemaal zit, maar kramp in in principe verzuring van je spieren en zuivel bevat kalk. Als je voldoende kalk in je lichaam hebt kan kramp sneller worden verholpen of voorkomen. (ofzo)


Ben kaas- en melkverslaafd dus ik denk niet dat dat het probleem is bij mij.Knipoog

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 09:43

Griebels: Gek he dat het dan ineens op komt zetten?:?

Heb gisteren helaas niet kunnen oefenene, het bleef maar keihard gieten en we hebben alleen een buitenbak helaas.
Vandaag maar weer proberen dan

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 09:46

Yelly: Dat klinkt goed! Dat ga ik proberen. Heb gisteren een half uurtje gereden( voor de sneeuwbui ff snel )En ik moet zeggen dat het erg goed ging. Geen kramp gehad, al is een half uur natuurlijk wel iets anders dan 2 uur ( buitenrit) Maar dat zullen we zondag wel zien, dan ga ik weer naar buiten. ( als het weer goed is ):) thanx allemaal!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers