hoofd omhoog ..wolfsttandjes...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

hoofd omhoog ..wolfsttandjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 12:06

Hallo,

Ik heb sinds bijna een jaar een (halve) haflingermerrie. Tijdens het rijden wil ze wel nageeflijk lopen, maar alleen na veel moeite. Ze gooit heel snel haar hoofd omhoog en wil daar dan blijven lopen.
Nu is de tandarts pas geweest en blijkt dat ze twee wolfskiezen heeft (net zo groot als haar gewone kiezen). Zij heeft ze niet getrokken omdat ze zo mooi vast lagen.
Nu heb ik gekeken en door die kiezen is er bijna geen ruimte meer voor het bit. Nu heeft de veearts deze week gekeken en hij zij dat de rijproblemen mogelijk door die kiezen kwamen. (donderdag worden foto's gemaakt en worden ze getrokken).
Mijn vraag is wie er ook een paard heeft met zulke grote wolfskiezen en of jullie er last van hebben met het rijden. Choco is namelijk ook erg goed in het drukken tijdens het werk, als ze er onder uit kan zal ze het op allerlei manieren proberen Verward

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:28

Mijn vorige paardje heeft het ook gehad en die werd er compleet gek van. Ze viel niet meer fatsoenlijk te rijden in de gallop, als je haar in wilde houden ging ze alleen maar harder, omdat het bit pijn deed op die wolfstanden. Zodra ik er achter ben gekomen heb ik ze laten trekken en toen ging het meteen een heeeeel stuk beter.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:35

Laten trekken!!

Lotje had er ook zo´n last van maar ze waren erg groot en ze zijn dus in Utrecht op de faculteit verwijderd, dus niet thuis met een tandarts.

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 20:28

bedankt voor de reactie's. Ik ga donderdag foto's laten maken, en afhankelijk van hoe diep de wortels zitten worden ze getrokken. Als de wortels te diep zitten moeten ze eruit gesneden worden.
Hebben jullie ook last gehad met rijden (met name het nageeflijk rijden?

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:41

Mijn Welsh pony Kwieny had ook last van wolfstandjes. Ze ging ervan steigeren en sloeg acherover, heel eng. Maar goed dat ze weg worden gehaal dus! Bij Kwieny zijn ze ook weggehaald, maar nu heeft ze er weer waar ze al last van heeft gehad. Die zijn niet weggehaald maar nu heeft ze er geen last meer van en loopt ze prima!! (L1)

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:22

Mijn hengst heeft een verborgen wolfstandje aan de rechterkant zitten. Hij heeft er niet direct last van maar over 2 weken wordt het tandje toch verwijderd. Hij heeft zo nu en dan een beetje de neiging om op rechts te gaan kantelen en het bit vast te houden. Om erger te voorkomen laat ik het tandje trekken!