Als je paard goed op de achterhand loopt......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:20

Wat mij stoort aan deze foto is dat het neusje er niet uit is. Het dier loopt in een valse knik en op de kop mijn inziens. En daarnaast mis ik lengte in de hals. Paard blijft ook hoog in het kruis.

Maar goed...........ik kan het ook mishebben natuurlijk Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:34

Mursey schreef:


Ze is ook pas 3,5 !!!


Ja dat had je er even bij moeten zeggen natuurlijk Haha! Dan nog zou ik het neusje er meer uit willen zien, en net wat meer lengte in de hals willen zien. Maar dat het kruis wat hoog blijft vergeef ik je nu gelijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:37

Mursey schreef:
..
Afbeelding
!



Op het moment dat het paard het neusje mooi op of net iets voor de loodlijn zou hebben, zou het voorbeen precies in de goede lijn staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:59

Mursey,

Doe gewoon wat je gevoel je ingeeft als je een paard ziet lopen. Dat zegt het meest namelijk, beoordelen op fotos en regels is onmogelijk. Dat regeltje zal hij als houvast bedoelen, maar in de praktijk werkt dat voor geen meter.

Kijk bij ieder paard wat je rijd eerst eens hoe het dier in elkaar zit exterieurmatig, als je dat goed kan, dan kan je je rijden daarop afstemmen. Daarom geloof ik ook niet in systemen, ieder paard is anders, en je past je aan aan je paard. Hetzelfde in je lesgeven, bekijk het paard, bekijk de ruiter.......leer hoe je ruiter het makkelijkst leert. Kijk hoe de combinatie het makkelijkst leert, en dan heb je een uitgangspositie om de combi te verbeteren. Beide hebben tekortkomingen, en probeer uit die tekortkomingen je prioriteit te stellen, en daar ga je mee aan het werk. Zorg dat ze gemotiveerd blijven en ook werkelijk luisteren, leg uit waarom je bepaalde dingen veranderd wil hebben, en leg uit hoe een paard daarop reageerd. Dan ben je al verder dan menig instructeur!

Leren kijken naar de tekortkomingen van je paard exterieur en bewegingsmatig en dan gaan rijden. De goede dingen maak je beter, de mindere maak je sterker! Dan ben je aan het paardrijden. Laat die kerel toch lekker uit zijn nek kletsen met die regels. Paarden en mensen zijn levende wezens, die moet je niet aan regels vastleggen!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:15

Mursey schreef:
Ben het helemaal met je eens!
Wil me ook niet vastbinden op regeltjes ed, maar had gewoon een heftige discussie hierover en was benieuwd naar jullie mening.
Maar inderdaad, zal me niet vasthouden aan regeltjes. Deed ik zowieso al niet Haha!
Toch bedankt!


Als ie er nog een keer over begint, zeg dan gewoon dat hij lekker ambtenaar moet worden. Kan hij zich volledig volgens de regeltjes gedragen!

( al zou ik dat wel na je examen doen Haha!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers