Jong paard plat door de bocht in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Jong paard plat door de bocht in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 18:46

Onze merrie is nu een half jaar onder het zadel. Het gaat op zich best lekker en ze blijft groeien. Achterhand staat weer een stuk hoger. Ze is nog steeds haar evenwicht aan het zoeken en vooral in de galop is dit een probleem. Ze gaat in de bochten redelijk plat. En gisteren ging het bijna mis. De bak is niet zo super meer, ondergrond hard en een te kleine bovenlaag en ze kon met moeite overeind blijven. Sowieso moet er iets aan de bak gebeuren maar hoe kan ik haar hierin sterker krijgen. Alle tips zijn welkom. Les heb ik al. Knipoog

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:04

haha... zat er ook ooit op 1. Die vloog dus onderuit, maar is sindsdien wel een stuk voorzichtiger geworden.
Vallende leert men!
Probeer ook voltes te rijden in de galop om haar evenwicht wat meer te laten ontwikkelen.
Probeer vooral niet alleen langs de bakrand af te gaan rijden.
Ook in draf en stap, veel binnenhoefslag, en in galop een aantal grote voltes proberen.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:16

longeren en dan veel galopstukjes vragen,je merkt dan wel wanneer ze haar evenwicht onder de knie krijgt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:50

Danno heeft ook een hele moeilijke galop, hij neemt echt reuze passen en gaat soms ook plat door de bocht.

Ik longeer hem nu veel omdat ik nog niet rijd(wacht op mijn barefoot).

Naarmate ik het vaker deed werd de galop beter.
Eerst een hele grote volte , meelopen en tevreden zijn met 1 rondje galop.

Zo heb ik het steeds meer uitgebreid en nu durf ik hem af en toe aan de dubbel ook in galop te zetten.

Gewoon los aan het hoofdstelletje gaat het nu heel goed.
Onlangs met de testbarefoot een galopje geprobeerd en ik kon merken dat het vele longeren geholpen had.
Hij moet nog wel veel leren maar het gaat al, stukken beter.

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:02

Ik zou haar inderdaad niet langs de bakrand zetten.. Misschien wordt ze er dan te 'afhankelijk' van en bouwt ze geen evenwicht op.. en ik weet niet hoe hard ze galloppeerd? maar misschien als je het in een hele rustige gallop doet ,,,, als dat lukt Lachen ... dat ze dan meer evenwicht krijgt.. en kleine stukjes gallopperen werkt ook wel volgens mij.. maar veel oefenen !! dat is tog het beste:)) succes!!!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 18:49

ik heb hetzelfde probleem met mijn draver. ze heeft een heel ongecontroleerde galop en geen evenwicht. ze gaat keihard en ik probeer zoveel mogelijk de volte te volgen, maar ze vindt het erg moeilijk in evenwicht te blijven en valt daardoor steeds terug in een snelle draf!

wat kan ik doen? vaak hele korte stukjes galloperen en weer terugnemen naar een rustige draf en opnieuw aangalloperen?

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 23:01

terugnemen als ze te snel gaat?