niet voorop mogen in galop=> hoofdschudden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

niet voorop mogen in galop=> hoofdschudden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 12:12

Meestal rij ik alleen als ik op buitenrit ga, of gaat onze tinker mee, maar die gaat dan achterop. Rocky vindt achterop gaan ook niet zo'n probleem, alleen in galop wordt hij daar geïrriteerd van. Hij gooit zijn hoofd dan heel de tijd omhoog, links omhoog, rechts omhoog.

Ik laat hem dan maar met losse teugel galopperen, hij steekt toch niet voorbij. En verder probeer ik hem een beetje te kalmeren. Maar het helpt niet echt.

Kennen jullie dit probleem, en hoe reagegeren jullie daarop? Rocky doet dit alleen in galop als hij achter een ander paard loopt. Ik dacht eerst dat hij het alleen deed als er modder opvloog van het paard voor hem, maar ook als de weg droog is, doet hij zo irritant. Het is niet gevaarlijk, of eng, maar wel vervelend .

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:14

misschien galopeerd rocky harder als de pony/paard voor zich. Ik zou gewoone en martingaal proberen want als die zijn hoofd in de lucht steekt kan je 'm bijna niet meer houden,

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:22

Mijn doet het ook vaak en de enige oplossing bij de mijne was voorop laten lopen. In de galop gaan ze graag in een eigen tempo en als die hoger is dan de paarden voor hun gaan ze ouwehoeren.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 19:12

Oh, maar hij doet het ook als hij niet kan volgen. Deze zomer ben ik met een vriendin naar zeeland gegaan. Zij reed met een draver (die een stukje groter was als hem) en dus keihard ging in galop. Rocky ging er hoofdschuddend achteraan. Haha!

Als ik voorop loop kan ik hem zo verzameld laten galopperen dat de paarden erachter in draf moeten gaan. Hij loopt dan heel braaf en nageeflijk.

Een martingaal vind ik geen oplossing. Het probleem is niet van die aard dat ik er echt een hulpteugel voor nodig heb (voor mij blijft dat eerder een laatste redmiddel). Bovendien ga ik ook niet zó vaak rijden met anderen en is hij verder het liefste paardje van de wereld.

Wat ik eerder wil weten is, hoe je daar nu het beste op reageert.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 19:18

ah, hier doet hij het dus (in zeeland, met die draver erbij)

Afbeelding
Hier waren we heus niet traag aan het galopperen (ik ben de achterste). Het lijkt gewoon alsof hij zegt: "geef me de vrijheid, please". Tja, hij zal zich misschien wat uitgelaten voelen, ik trouwens ook Lachen . Dus geef ik hem maar wat ruimte (zie je ook op de foto). Al dat gesnok (weliswaar door hem veroorzaakt) zal hem toch niet meer kalmeren. Ik denkt dat hij verlatingsangsten heeft. Kan wel, want die draver liet hem ver achter zich, als we eens een koersje hielden.