Jezelf loswerken voor het rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:11

Toen ik nog kon waterpoloën was ik altijd erg stijf in mijn onderrug en schouders en dan deed ik wat oefeningen om ze los te krijgen voor het rijden. Het is voor alle sporters verstandig om een warming up te doen, dus voor ruiters ook. Daarnaast kan je als je niet rijdt de spieren die je gebruikt tijdens het rijden ook nog extra trainen (zoals je benen en je buik). Alleen heb ik er nooit zin in Haha!
Maar het idee is leuk! Mijn vriend heeft zijn papieren voor fitnessinstructeur dus die zegt wel een, doe dit of dat want dat helpt, maar ik doe het nooit (maar dat weet hij volgens mij ook wel *LOL* )


Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:37

Of het wetenschappelijk bewezen is weet ik niet, maar ik ken geen enkele serieuze sporter die geen fatsoenlijke warming up doet. Als je gaat trainen in een sportschool of bij een sportvereniging bij een erkende trainer dan wordt er ook altijd een warming up gedaan. Het lijkt me ook gewoon een logische gedachte: voordat ik mijn hart,spieren en gewrichten zwaar ga belasten, zorg ik dat de doorbloeding op peil is.
Het was voor mij altijd een verplicht onderdeel toen ik nog intensief sportte, anders kwam ik gegarandeerd met blessures thuis. Je moet het gewoon doen als je er zelf voordeel aan hebt, al is het misschien alleen psychologisch Knipoog

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:34

Volgens mij bedoelde Dutske dat als het voor een mens niet bewezen is dat een warming up helpt, je dat dan wel bij paarden doet? Anders is het inderdaad een beetje een vage reactie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers