wat houdt losrijden in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:12

ik stap eerst 10 à 15 minuten los, pony diep en laag ingesteld, zodat de rug al een beetje omhoog komt, daarbij vraag ik dan wat stelling, schoudervoor, wijken voor het been, lichtjes appuyeren, voltes maken, van hand veranderen, in draf de zelfde houding, ong het zelfde werk, maar nu ook met lichte tempowisselingen, zodat hij goed is voor het been en de achterhand actiever wordt, daarna galopperen, zelfde houding, stelling vragen, tempowisselingen , daarna ff ontspannen aan de lange teugel, dan wordt 'ie weer opgepakt en gaan we doorzitten en aan de oefeningen werken.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau



jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:55

wat voor tips wil je hebben dan? met betrekking tot losrijden of gewoon over het verder beleren van je pony? ik wil niet zeggen dat ik mega goed kan rijden, maar wil je wel helpen hoor, vindt het wel leuk. Je pony moet goed aan de hulpen zijn, dus veel overgangen rijden, buiging goed aannemen etc. en als hij goed is voor de hulpen dan lukken andere (nieuwere) oefeningen ook wel, begin altijd maar vanuit de stap en dan maar enkele passen die oefening laten doen en weer rechtuit. ik kan nog wel veeel meer vertellen, maar ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mocht je dat leuk vinden, kun je me altijd PBen hoor.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers