Geen rustige galop meer doen tijdens buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elke86

Berichten: 2247
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Geen rustige galop meer doen tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:24

De laatste tijd is Montana echt niet te houden als ik in galop ga buiten. Stap is goed vooruit, draf ook maar is nog te houden maar van het montana dat ik nog maar de hulpen geef schiet ze werkelijk vooruit. Nu zou je denken "gewoon diep gaan zitten en meer ophouding gaan maken" maar dit werkt compleet niet. Sommige zouden dan een hardere druk gaan geven op de teugels maar dit negeerd ze gewoon. Ze steekt haar neus vooruit of neemt haar bit vast en dan ZOEF weg met het baasje Tong uitsteken. Nu is het natuurlijk wel is fijn om eens een stukje te crossen maar niet elke galop dat ik doe. Ze negeerd op die ogenblikken dus gewoon mijn teugel en zithulpen. Wie weet wat te doen?

Montana: L1


Elke86

Berichten: 2247
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 18:24

Ik ga soms alleen en soms met andere mensen wandelen en dan doet ze dit ook hoor. Zet ik ze achter een ander paard gaat ze gewoon voorbij, en trekken heeft geen zin, héhé Tong uitsteken . Ik ga vaak oefenen in een piste en dan wandelen ik zo daarna nog een beetje maar hoe moe ze ook was van het rijden dan heeft ze plots veeeel energie en crost ze toch terug ervan door. Het is winter en dan zijn ze natuurlijk wel frisjes maar nogtans montana staat overdag op de weide en heeft haar beweging dus het is niet dat ze niets te doen heeft.

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2247
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 22:14

Mmm, het gewoon door laten galoperen heeft echt geen zin want zo denkt ze nog steeds dat elke galop crossen is. Montana is een paard dat ook niet snel in draf zal gaan, ze blijft geven en geven. Slof eraan vind ik persoonlijk niets voor mij, omdat ik daar niet correct mee kan omgaan denk ik. Als ik echt wil zou ik wel kunnen draaien maar je moet weten dat als je met zo'n snelheid een draai neemt er een kans is dat je met paard en al onderuit gaat en daar heb ik geen zin in ze.

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2247
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 23:05

slof ben ik zeker niet van plan om te nemen hoor. Ik zou er niet echt gerust in zijn dat wanneer ze dan rustig is en je de slof wat langer laat dat ze met haar benen daar dan zou ik terecht komen.

Montana: L1


Elke86

Berichten: 2247
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 23:13

Wel dat heb ik nu eigenlijk ongeveer een weekje geprobeerd al maar ookal stap je zoveel je wilt van het moment dat ze galop mag doen strekt ze haar benen is graag, héhé.

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2247
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 23:14

Wel ja, als je hem goed gebruikt, maar ik geef toe dat ik geen verstand heb van een slof en dus niet weet of ik hem juist zou gebruiken of niet en daarmee dat ik hem niet wil gebruiken, want daar kan je meer schade mee doen dan er al is dan

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2247
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 13:40

Neen maar slof is dus echt uitgesloten hoor !!

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2247
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 19:16

Dat kan ik natuurlijk altijd is proberen.

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2247
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 18:59

Ik kan dat altijd eens proberen maar Montana kennende laat die zich niet zomaar omzij trekken.

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2247
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 11:46

Neen, ik denk niet dat montana daar zou op reageren, kan het altijd proberen natuurlijk. Ik heb hier wel de ruimte om haar te draaien ofzo, gelukkig maar!

Montana: L1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers

cron