Geen rustige galop meer doen tijdens buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:11

Ik heb hetzelfde probleem, mijn pony vind het ook normaal dat hij ff voluit mag gaan in galop, hoe hij daarbij komt snap ik ook nog niet. Als ik ergens op een stuk heb gegalopeerd denkt hij de volgende keer als ik daar kom dat hij weer maar galoperen maar dan wel een versnelling harder....
Misxha:
Dat werkt niet, ik heb het ook geprobeerd. Eerst dressuren: overgangen rijden in stap, draf en galop. Als ik op een veldje ga dressuur kan ik ook alles in galop: Harder, zachter, kort draaien, changementen....Maar als we gewoon op buitenrit zijn dat krijg hij het gewoon in zijn kop: hier moet ik keihard rennen. Ik heb nog nooit ergens voluit gegalopeerd altijd een rustig handgalopje...Dus ik zou ook niet weten wat ik hiermee moet. Mijn oplossing voor nu is: niet galoperen...


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:12

Sorry dat ik me zo bemoei met dit gesprek maar ik heb hetzelfde probleem:))
Maar Pauline:
Dit is al helemaal uit den boze, hij wil altijd voorop lopen en als hij in de verte een paard ziet gaat hij al keihard rennen om te laten zien dat hij veel sneller is...


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:22

Bij mij is het probleem dat hij er al helemaal niet tegen kan om met anderen te rijden. Dus dat ik geen optie...
En hem voluit laten gaan is doodeng, dat dier gaat knoerdhard en dan is een 'ho' ver te zoeken....en aangezien ik hier ook niet echt de ruimte heb om hem voluit te laten gaan moet ik na 50 à 100 meter stoppen...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:48

Tsjah, misschien als ik dat erin krijg, maar ik denk niet dat het werkt, want die pony doet volgens mij al zijn zenuwen uit ofso en reageert (zo ongeveer) nergens meer op...alleen op links en rechts, maar een 'ho' is ver te zoeken...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:00

Dutske: Maar ik woon in de Randstad, dus ik heb zo af en toe maar een kleine grasstrook waar ik kan galoperen, er is dus geen ruimte om hem op een fvolte te zetten, want dan zit ik meteen op het asfalt en dat is een beetje glad...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:01

Pony25: ik geloof niet echt uin die onereinstop, want als je paard niet meer wil reageren op je teugels, dan denk ik niet dat hij wel reageert als jij 3x met je hand over die teugel glijd...tenminste....mijn pony pakt het bit beet en gaat rennen, dan merkt hij echt niet dat ik 3x over die teugel aai en anders denktiej toch wel: ja, gaat toch fietse je stoort me in me racepartij met de weg...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:46

Vandaag ging het wel super Lachen Ik heb gewoon het eerste en beste stukje gras in galop genomen, hij was er nu niet op voorbereid en hij was een beetje overdonderd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers