welk bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 21:57

ik heb een A-welsh van 1.21 hoog maar hij is ongelooflijk sterk in zijn mond, we rijden hem met een simpel bustrensje maar hij loopt er gewoon mee door, hij is dus onstuurbaar. Welk bit moeten we nou nemen want hij is echt ongelooflijk sterk en geeft echt helemaal niets om het bit.
bijv. als wij links sturen gaat hij rechts, het lijkt afentoe of hij niets merkt. kan iemand mij wat meer info geven?


pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 22:12

we lessen al, maar hij is hard in zijn mond, hij voelt het gewoon niet. Ik zoek gewoon het juiste bit voor mijn pony.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 22:18

jah maar hij speelt genoeg met het bit, en hij is verder ook nageefelijk maar hij is zo ongelooflijk eigenwijs en als hij niet wilt wilt hij ook niet kan je doen wat je wilt trekken niet trekken zweep, sporen enz. het helpt niet maar het is net of hij geen bit in heeft.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 22:49

hij is netjes ingereden, het jongetje wat er op rijd kan hem wel aan maar hij neemt hem (en iedereen) in de maling en reageert helemaal niet op het bit, hij moet korte draaien maken om te stoppen als hij bijv. de straat wil over steken wat hij niet moet doen we moeten hem dan laten stilstaan anders gaat ie gewoon door, als hij dan tikken met de zweep krijgt gaat hij bokken maar gaat toch gewoon de straat over. Het ligt er ook wel een beetje aan dat hij 6,5 jaar lang hengst is geweest want sommige kuren heeft hij er nog wel van en de kracht is er ook zeker naar.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 22:52

en hij loopt lang genoeg voor de wagen en eerst aan de longe met stemhulp waar hij wel goed naar luisterd, naar de zweep geeft hij bokken, stemhulp en beenhulp hebben we ook gedaan. en associeren met stem en beenhulp ook, hij kent het allemaal maar over het sturen met de teugels hij loopt nou al zo lang en is altijd hard in zijn mond geweest niet altijd onstuurbaar maar wel heel hard. ook voor de wagen met een liverpool stang enz.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 23:20

casanova heeft door wat voor welshje het is over het mennen in het begin hebben we niet moeten trekken maar naar mate hij ouder werd en wij op een crossplek waar hij altijd mag gallopperen ( hij inderdaad moeilijk stil te krijgen was al vanaf de eerste keer zonder hij er ooit op was geweest) moesten we hem echt goed terugnemen, dan was hij erg sterk maar ook in draf hebben we het wel eens, de eerste draf die we doen maar ook de daarop volgende, het heeft er ook zeker mee te maken.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 23:22

we hebben les! en dat helpt nog niet altijd soms zien we wel verbetering maar hij doet het al vanaf dat hij ingereden is. hij is op zijn vierde ingereden en is nu 7 jaar. (en inmiddels ruin, hij is bijna een jaar geleden gecastreerd).

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.


pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 23:24

shining horse wij willen niet gemener worden maar door dit bit loopt hij heen, we zijn altijd consequent, als hij iets wilt wat wij niet willen blijven we doorgaan tot hij het wel doet en daarna belonen we hem heel uitbundig. en ik denk niet dat hij uitprobeert want hij deed het altijd al, maar wij willen eens een andere bit proberen niet gemeen maar wel mondvriendelijk en iets waar hij toch beter op reageert.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 23:28

casanova over die wagen, als we net weggaan en hij is nog fris, wil hij nooit stilstaan maar voorwaarts gaan, maar na verloop van tijd als hij wat energie kwijt is, doet ie het braaf (het stilstaan). maar er rijd op het moment een jongen op die toch redelijk wat kan voor zijn leeftijd en lengte die hem toch nog niet helemaal de baas kan tijdens sturen, maar bij een meisje die 3 jaar op hem reed doet hij het ook en we willen gewoon niet in zijn mond snokken, maar op het moment gaat het anders niet. Nou krijgt dat meisje hem wel zover maar het gaat erom dat hij beter moet reageren, en niet dat zijn mond straks kapot is ofzo wat gelukkig nog nooit is gebeurd. hij is echt heel erg sterk (hard) in zijn mond!

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 23:40

het zit dus gewoon op de goede manier, het hoofdstel past ook goed en het zadel ook daar hebben we allemaal al naar gekeken (en laten kijken), we hebben gewoon een simpele bustrens waar hij heel moeilijk op reageerd. hij pakt het bit ook niet vast maar reageerd er gewoon moeilijk op.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 10:12

Nomaals hij pakt het bit niet vast. Hij gaat snel aan de teugel lopen maar heeft zijn buien dat hij niet meer te houden is. En met les gaat het wel steeds beter maar hij blijft toch zijn buien houden. Maar ik denk dat dat gewoon zijn streken zijn. Ik blijf het gewoon lekker nog zo vol houden en heb het met de gene die les geeft ook over.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 10:14

Kan ik wel een keer proberen maar wat eral is gezecht eens loopt hij daar ook doorheen. Ik denk toch dat we gewoon wat harder moeten werken. En als hij de verkeerde kant op gaat dan wij willen net zo lang door gaan totdat hij het wel goed doet.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 10:18

Het maakt ook niets uit als er iemand op rijd die goed kan rijden daar doet hij het ook bij.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 10:30

onder de man wil hij wel halt houden maar voor de wagen als hij nog fris is meestal niet. maar dan men ik.

we rijden inderdaad in een bak. en dan gaat het halt houden wel we oefenen daar veel op . maar zoals gister met de volte op de 10 m wou hij niet zijn we net zo lang doorgegaan tot dat hij het wel deed en toen ook een paar keer gedaan. als hij dat dan bij de a moet doen dan wijkt hij helemaal uit is gewoon niet te sturen. maar op een gegeven moment deed hij het en hebben we hem flink beloont (is toch ook belangrijk)

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 11:37


Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 12:20


Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:24

Afbeelding

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:26

Afbeelding

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:26

sorry voor de grote foto, ik zal de volgende verkleinen.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 19:26

Ik geloof dat het hier wel klaar is. Ik had gehoopt op een goed advies maar eigenlijk kan ik denk ik beter bij dit bit blijven denk ik. De meesten van jullie zeggen toch ook geen ander bit. Vandaag was hij weer lekker druk met lessen. Vooral met de galop. Maar we blijven vol houden. *LOL*

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.

pablopicasso

Berichten: 373
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 18:02

Geloof me we zijn consequent. En zijn hard aan het werk ook met het buitenbeen. We komen er wel maar hij zal toch wel zijn streken houden. Maar dat maakt hem zo leuk.

Geen paardjes meer mis het wel hoor. Gelukkig heb ik me hondjes nog wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gaby en 10 bezoekers