welk bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 00:09

GEEN ANDER BIT NEMEN!!

Ik snap niet dat mensen gelijk naar allemaal - steeds gemener wordende - hulpmiddelen gaan zoeken als hun paardje niet helemaal zo netjes loopt als zij willen. Ga eerst eens op zoek naar de oorzaak en zoek dan naar de juiste oplossing, haal er niet van die dingen bij die voor het gemak van de ruiter en voor hartstikke veel last voor het paard zorgen!
(dit is niet om jou aan te vallen hoor, maar gewoon in het algemeen)

Verder denk ik dat jouw welshje gewoon heel erg eigenwijs is en lekker aan het uitproberen. Dat moet je niet oplossen door een scherp bit in z'n mond te hangen, maar door het probleem eruit te werken.

Dus heel consequent zijn, en net zo lang doorgaan tot hij doet wat jij zegt - en dan goed belonen, zodat hij weet hoe het wel moet. Het kan een tijdje duren voor je resultaat ziet, ik heb ook ervaring met een welshje die onwijs gaat uitproberen, maar dit moet je gewoon op de goede manier zien op te lossen.

Bij mij en mijn vorige verzorgpony - ook een welshje - heeft 'ie mij in het begin ook heeel erg uitgeprobeerd, maar toen we door die periode heen waren, hadden we wel een goede band, en deed ze echt alles voor me! (nou ja, heel veel in ieder geval *LOL* Succes ermee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tyke en 57 bezoekers