DA voor de 2e keer, toch echt een RT-probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:24

Anoukie schreef:
Wel jammer en wat apart dat je instructrice het niet heeft gemerkt. Ikzelf zou eens verder gaan kijken w.b. instructie, misschien ook eens op een andere manier gaan trainen (daarmee bedoel ik een ander systeem)?



Ik hoop dat sommige mensen dit niet verkeerd zullen opvatten (wat nl. vaak gebeurd door soms mijn foute manier van opschijven)… ik bedoel het niet zo… Maar hier wordt min of meer alleen gesproken over de instructrice (oké zij heeft het paard idd een aantal keren gereden) Zij heeft haar diploma nu gehaald en je kan heel veel aan haar hebben in het begin stadium tot maximaal M-nivo, maar als ik dan ook even hierop mag reageren… Waarom heeft die man die mark lesgeeft het niet gezien (die heeft mark de afgelopen keren, dus ook toen zijn paard niet zuiver liep les gegeven) en ik mag verwachten als je op Pr. St. Georges nivo hebt gereden, je dit ook zeker niet over het hoofd mag zien……Dat vind ik een nog kwalijker zaak….

En ja misschien kan een andere manier van trainen hierbij ook helpen.. Je zou het gewoon allemaal eens moeten uitproberen…


nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 11:34

waarom wordt er zo negatief gedaan over haar... zoals niet verteld is en niemand van jullie weten is er een aantal keren tegen mark gezegd dat zijn paard niet goed loopt en ook door die annabel... dit is ook al een aantal weken geleden door mensen bij ons op stal tegen hem verteld maar als de ruiter er dan zelf ook niks aan doet of eventueel nagaat denken wat er mis gaat....( sorry mark)...

Dan is mijn vraag of jullie mijn vorige bericht hebben gelezen over die man die hem ook redelijk vaak les heeft gegeven. (man heeft nota bene op vrij hoog nivo gereden.. st. prix george) .... Wat vinden jullie daar dan van??????
volgens mij had die het ook moeten zien... en ik kan me niet herrineren dat hij gezegd heeft je paard loopt niet goed... de les wordt gestopt.... En dat vind ik pas een dief van mark zijn portemone.. (die vraag een hoog bedrag voor zijn lesjes).... kan me goed herrineren dat mark van hem zijn paard in de krul om het zomaar te zeggen moest rijden... Mark is daar naar mijn inziens nog niet eens aan toe... Moet eerst maar goed de basis onder de knie te krijgen en dan pas verder denken aan aan de teugel rijden....

Ik val niemand aan en probeer ook niemand te verdedigen, maar ik vind het niet eerlijk als nu alleen maar negatief wordt gesproken over annabel... Kijk ook eens naar andere factoren.....


nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 11:37

Koortje schreef:
Nou Mark, dat is niet zo`n mooi nieuws he.
Ik begrijp alleen niet hoe je het niet eerder op hebt kunnen merken dat het niet helemaal soepel liep. Je hebt instructie van 2 verschillende personen, je leest veel in boeken, en nog krijg je het voor mekaar gespeelt je paard kreupel te rijden. Hoe komt dat??
Weet je zeker dat je goede instructie krijgt? En weet je ook zeker dat je zelf ervaren genoeg bent om de rest van de week zelf met haar aan te doen en te rijden? Ookal heb je die 2 dagen nog zo goed les van die twee mensen, in de 5 andere dagen kan je zelf ook een hoop schade aanbrengen natuurlijk.
Niet banketstaaflig bedoeld hoor, maar is/was het wel verstandig om nu al aan een eigen paard te beginnen?



Koortje dit vind ik nou wijze woorden.. Je kan een hele hoop verknallen in de resterende 5 dagen als je geen les krijgt en min of meer geen begeleiding....

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:36

Sonja"]
[quote="Romkabouter schreef:
Maar zo de instructie de blaam toeschuiven vind ik niet echt eerlijk, gezien het feit dat ze ook maar mens is Lachen


Daarom moet een instructeur ook een eigen lesgeefmens/trainer hebben. JUIST omdat foutjes er anders insluipen.
[/quote]


Ik kan je vertellen dat deze persoon zelf 1 keer in de week les krijgt van een persoon die zelf goed kan rijden… Ik heb ook privé-les van Annabel en ook springles van die andere persoon.

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:45

Sonja schreef:

Iets wat je niet weet, daar kun je ook niet op reageren.....
Bovendien ken ik de verstandhouding tussen Mark en zijn (ex) stalgenoten niet, maar als het een bemoeizuchtig stel is (weet ik niet hoor, ik ken ze niet, maar zo kom ik ze regelmatig tegen op andere stallen) dan kan ik me voorstellen dat een eigenaar op een gegeven moment niet meer luistert omdat men toch altijd wel wat te zaniken heeft....
(ik zeg dus NIET dat dat hier het geval is, ik kan dat niet beoordelen maar ik zou me d'r wat bij voor kunnen stellen. Zeker omdat het een heel aardig paard is, gekocht door een beginner, dus er zou ook wat jalouzie mee kunnen spelen)



Er zullen misschien mensen zijn die nu gaan denken dat ik iets tegen mark heb (in tegendeel, kan het wel goed met hem vinden), omdat ik op dit topic reageer, dit doe ik omdat er simpelweg gewoon een aantal dingen verzwegen worden, die wel verteld moet worden om andere mensen, zoals annabel, niet de dupe hiervan te laten worden.. (wat ik niet reëel vind)

Nee idd iets wat je niet weet kan je niet over oordelen, maar dat wordt ook vaak niet genoemd door een topic starter. (merk ik vaak)
Er is altijd wel jaloezie op een stal waar een grote groep mensen staan.. In de dit geval zullen er altijd wel een aantal zijn die misschien jaloers zijn, maar van de personen die mark hebben aangesproken, is er naar mijn inziens niemand jaloers. Ze hebben al die tijd het beste voor gehad met hem en geprobeerd hem in de goede zin te helpen, misschien kwam dat als zeurderig over, dit alleen omdat mark nog niet de nodige ervaring in de praktijk heeft..

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:47

runningkawa schreef:
Citaat:
Maar denk je dat je in een manegeles wel kan leren hoe het moet voelen?



Dan ben ik misschien een van de weinige die op een manege heeft gelest, waar dat wel aan de orde kwam en waar ook op ingespeeld werd… Ik heb voordat ik begon aan mijn eerste paard (evert) 9 jaar bij die manege gereden.. De eerste paar jaren werd dat niet besproken, maar de laatste 5 jaar van mijn looptijd daar, waren we er toch wel intensief mee bezig… Het is niet zo dat het bij elk manegepaard goed lukte, maar de meeste kreeg ik goed nageefelijk en vwnw op de manier zoals het hoort… Daar werd door die instructrice goed opgelet… maar dan was onze les een van de hoogste van alle lessen die gegeven werden (nee, ik heb geen eigendunk). En de instructrice reed zelf nog op Z- Niveau

Dus ik ben het er niet mee eens met deze stelling, het is ook maar net hoe je je zelf instelt, dan bedoel ik wat wil je bereiken met het rijden… Ik heb wel degelijk het gevoel gekregen hoe ik een paard rond moest rijden…..

nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:15

runningkawa schreef:
Het was mijn uitspraak niet Lachen



I know, maar ik wist niet hoe ik jouw naam weg moest laten, zodat ik alleen die zin te zien kreeg, dus heb ik het maar even zo gedaan…. Sorry Off-Topic
Lachen
Laatst bijgewerkt door nitouche op 16-02-04 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 20 bezoekers