Ik ben zo onzeker, wil iemand mij helpen ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Ik ben zo onzeker, wil iemand mij helpen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 23:18

Ik weet echt niet waar ik deze oproep moet plaatsen ( EA,VRM ) dus voor RT gekozen.
Ik las pas in een topic over een onberedeneerbare angst met rijden, ik herkende mijzelf daar erg in, maar mijn probleem is , dat ik me al onzeker voel als ik op mijn paard wil rijden , en verder op elk paard.
Ik heb nog nooit iets meegemaakt waardoor ik zo onzeker zou kunnen zijn. Maar nu zit ik dus vast.....
Ik omschrijf mij als een beginner ( ik heb van mijn 13e tot 15e een uurtje les per week bij de manege gehad en verder shetjes als verzorgpony dus mijn rijervaring heb ik nooit opgebouwd ).
Toen ik mijn paardje kocht kwam ze net fris van de baan, en bij de boerderij waar we stonden was geen bak, ik durfde haar amper uit de box te halen. Bij mooi weer zadelde ik haar met mijn hart in mijn tenen op om op het pad te gaan rijden, bij een struikeltje oid had ik tintelende handen, en een betonblok in mijn buik. Inmiddels staan we op een fijne stal met grote buitenbak. Ik heb sinds een jaar les in NH ( volgens Pat Parelli ) en mijn vertrouwen was behoorlijk gegroeid, in de zomer met touwhalster rijden ( voel ik me sowieso beter bij dan met hoofdstel, mijn paard lijkt meer ontspannen )en zonder zadel. en dan nog liever buiten op het dijkje dan in de bak. Verward
Maar nu we weer in de winter zijn beland is het weer mis....ik heb al weken niet meer gereden ( = een groot woord trouwens, we stappen in de bak alleen , draf is ze nog niet echt te sturen ). En ik vind PP fantastisch qua omgang met mijn paard, maar zelfs de eerste game is ze niet gevoelig voor. Ze heeft een eigen wil ( gelukkig maar ). Ik doe en kom tot niets. Nu sta ik op een stal waar ik 's avonds alleen ben dus ik heb ook geen hulp. En dat mis ik enorm. Iemand die zegt ; Meid, ik heb wel even tijd en help je wel...
Met dit bericht hoop ik dat er iemand is die mijn paard en mij wat verder zou willen helpen. Het zou fantastisch zijn als er iemand is die ons de basis zou wiilen bijbrengen,en interesse heeft zowel "traditioneel ( of engels )"als in Natural Horsemanship, het liefst wil ik dit dan afwisselen.
Ik wacht niet op reacties als "een beginner en een draver dan vraag je om problemen "of iets dergelijks.Ik heb mijn paard namelijk al twee jaar en het ging best aardig en ik ben al zoveel verder gekomen maar nu heb ik gewoon regelmatig steun van iemand nodig en die ons op een geduldige manier wil helpen. Ik weet nl zeker dat onze tijd wel komt, mijn droom is alleen maar om lekker op mijn paard te zitten en rustig een drafje in de bak te kunnen maken en heerlijke buitenritten. Ook heb ik absoluut geen haast om alles zo snel mogelijk te kunnen. Geduld is een sleutelwoord.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal. Bloos

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:52

O meissie meissie, wat zou ik je dolgraag helpen, maar je kent mijn verhaal dus al.

Heb je al wat leuke tips gevonden waar je zelf wat mee kan?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:07

Ik zou je echt graag willen helpen....
Maar je woont helaas te ver weg. Ik zou een keer langs kunnen komen, maar daar heb je gewoon niets aan.
Ik hoop voor je dat je wat vindt.Succes!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 00:10

Nee, ik moet gewoon met mijn paard de bak in gaan en dan weer opnieuw met de basis van Parelli gaan beginnen. En ik weet dat ze dat ook gerust wel kan en deels doet ze dat ook maar ze is supersnel afgeleid en ik ben niet zo'n type met heel veel overwicht, ben te lief , maar ook onzeker en dus te zacht. Daarom wil ik niet meer alleen PP doen maar ook op de gewone manier 1 of 2 keer per week gaan rijden maar heb dus iemand nodig die ons kan leren ( en mij soms moed kan inspreken ). En eigenlijk ben ik niet zo'n voorstander van een hoofdstel, omdat ik het verschil zie bij mijn paard, met en zonder, maar als het nodig is ( en dat is toch nodig met buitenritten ) dan wil ik dat wel weer doen maar zelfs dat lukte me destijds niet ( hoofd omhoog en ronddraaien en doen , wat kan een paard gewiekst zijn als ze ergens geen zin in hebben )en dan werd ik dan al zenuwachtig.
Oja, en ik ben dus inderdaad ook bang voor snelheid.....( en dravers zijn snel ! ) ( wel prachtig om te zien, kan ik erg van genieten ,als ik naast de bak sta...!).

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:59

Ik hoop dat je iemand vindt. Ik help op het moment ook iemand met een soortgelijk probleem. Ik rij haar paard nu een paar keer en het is de bedoeling dat ze er langzaamaan zelf weer op gaat.

Heb je geen superbraaf paard in je omgeving waar je onder begeleiding af en toe op kan rijden? Dat is goed voor je vertrouwen. En heel belangrijk, doe niet teveel ineens. Rustig aan. Als je iemand hebt om te rijden ga dan een keer uitstappen en van daaruit kan je gaan opbouwen. Desnoods aan de longe.

Het is wel een heel vervelend probleem. Succes!

lfobijn
Berichten: 234
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:27

Het probleem van het hoofdstel zou je misschien op kunnen lossen door op een hele losse manier weer te beginnen met het wennen aan het bit.
Je kunt dan bijvoorbeeld het hoofdstel indoen en je teugels niet aan het bit maar aan de neusriem bevestigen.
Hierdoor heeft je paard wel weer het gevoel van het bit maar niet de druk ervan in haar mond. Misschien dat je het op deze manier weer op kunt bouwen waardoor ze ook met het bit ontspannen blijft en ze jou wat meer vertrouwen kan geven.
Verder zou ik je heel graag willen helpen maar ook voor mij is het een beetje ver weg. ( of het moet een keertje te doen zijn om met ov te komen of zo?) Of je zou een keertje hier naartoe kunnen komen en dat ik je hier wat tips kan laten voelen en oefenen zodat je dat thuis ook kunt gaan doen? ( ik heb ook veel les gegeven aan angstige mensen en gehandicapte mensen met allerlei aanpassingen en verschillende manieren van rijden dus misschien kunnen we dan voor jou ook een goede oplossing vinden! ( en ik zeg hierbij echt niet dat je een gehandicapte bent hoor!!!)

Laat het maar horen als je het evt. wat vindt.
In ieder geval heel veel succes ermee!!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:31

Goh wat herken ik mezelf in je verhaal zeg, vooral dat stuk over het hoofdstel, dat had ik bij m'n vorige verzorgpaard ook.
Ik kan je ook niet helpen dus, ik hoop dat je snel iemand vindt die je wil helpen. Kan je niet op een stal gaan staan waar 's avonds meer mensen zijn?

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 20:39

Goh, wat een lieve reacties allemaal zeg ! Dat had ik helemaal niet verwacht. Bloos .. Bedankt !
Lachen Ifobijn , misschien kan ik wel een keer bij je komen , lijkt me sowieso leuk om ook eens bij anderen te komen kijken Lachen
Samantha23 , zo zie ik maar weer dat er meer mensen met dezelfde 'problemen' zijn, en naar een andere stal....eerst stonden er meer mensen bij ons maar iedereen was toch wel echt alleen met zijn eigen paard bezig of waren niet de mensen die konden helpen ( qua ervaring ), nu staan er nog een stuk of 3 mensen die me ook niet kunnen helpen ( qua ervaring )( en hun paarden zijn niet geschikt om op te 'leren' rijden zoals bijv zitles ) maar ik sta heel fijn op deze stal, als ik het erf afga kom ik niet meteen op de weg maar op een doodlopende dijk waar op fietsers na, geen verkeer komt, heerlijk om te 'oefenen' met buitenrijden ( van de zomer ook gedaan zonder zadel enz ). Ik heb daar ook veel vrijheid en een vrij goede bak , veel land voor mijn paard en er staan een boel jonge paardjes , die ik niet , voor mijn gevoel zeg maar, uit het oog wil verliezen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:18

Oh Carlijn wat zou ik je graag helpen zeg.... Ik weet dat je hier al een hele tijd mee zit en zou je zo graag eens horen zeggen "ik heb vandaag op Omega gereden".

Heb je dit weekend geen zin om bij ons te komen kijken ? aanstaande zaterdagochtend heb ik weer priveles, maar zondag zou perfect zijn.

Als je iets dichterbij woonde zou ik je met heel veel plezier komen helpen, maar Nibbixwoud is net even te ver om gauw een avondje heen en terug te rijden. Misschien dat het voor jou helpt om toch wat vaker in het weekend af te spreken ?

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 00:48

Hee Maudje ! Lachen Ik had je net gpbt om eens wat af te spreken !!! Haha! Lees maar even !!!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:59

Ik zat net even te denken en is het geen idee om hem professioneel te laten inrijden en dan zelf les te nemen?
Als dat allemaal financieel mogelijk is natuurlijk. Knipoog

Dan wordt je paard goed in/door gereden en kun je gelijk met hem verder als hij is ingereden?

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 01:11

Mijn vorige paard had ook een hels probleem met het bit, heeft bij aankomst in nederland (vanuit canada) 2 weken in een zielig hoekstalletje gestaan om dat ze het hoofdstel niet inkregen. Ze steigerde wanneer je met het hoofdstel aankwam. Denk alleen niet dat dit hetzelfde probleem is, al met al is het gelukt en 1,5 jaar later trok ze het bit uit je handen omdat ze het zo graag in wilde.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 11:22

Problemen met het bit kan ik me eigenlijk niet zo voorstellen, ze heeft gewoon geen zin,... denk ik hoor ! De paardentandarts komt op tijd, dus dat kan het niet zijn . Ze heeft wel in training gestaan en op de baan gelopen, misschien heeft ze daar niet zulke goede herinneringen aan met het bit indoen ( misschien wat hardhandig of snel ? ). Verward
Ik wil haar niet professioneel laten inrijden....ik wil het met behulp van iemand doen dus iemand die mij dan les kan geven en dat ze zo langzamerhand ingereden wordt. En omdat ik dus zo onzeker ben, heb ik een rustig en geduldig iemand nodig. Bloos

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:11

Ik begrijp wel een beetje wat je voelt hoor.. heb het zelf af en toe ook maar dan wel om een reden Schijnheilig Ik heb een volbloed arabier die af en toe heel erg heftig kan zijn en mij er een paar keer bewust afgebokt heeft, en geloof me, hij kan heel gemeen bokken als hij dat wil Knipoog Ik durfde een tijdje ook niet echt goed meer op hem te rijden en heb tijdelijk een stalgenootje gevraagd of zij hem even kon rijden voor mij en dat wou ze wel.

Ik heb i.p.v. 1 x dus maar 2x les in de week genomen van mijn instructeur en de 1e paar keren dat ik erop zat zat ik echt helemaal verkrampt.. tot ik wist.. hier moet ik mee ophouden want ik blokkeerde mijn paard dus ook door zo verkrampt te zitten kon Omar niet ontspannen. Ik heb ook een vechtlust en op een gegeven moment denk ik.. bekijk het even, ik laat me door jou niet bang maken knop omgezet en toen ging het weer goed Knipoog en dit alles is in de laatste 2 weken gebeurd.

Ik zie er zelf nog steeds iedere avond tegenop om met Omar te rijden en moet me er echt opschoppen... daarna ben ik zo blij dat ik gereden heb en hij is nu weer zo braaf en ik helemaal gelukkig.

Waarom ben je nu zo angstig om je paard te rijden Verward Is er ooit iets gebeurd met haar tijdens het rijden Verward Het vervelende is wel dat je moet leren overwicht te hebben en je angst opzij te zetten want dat zal ze aanvoelen en dan gaat ze je in de maling nemen (achteruitrijden tot de sloot e.d.).

Ik denk dat het een groot nadeel is voor jou dat je op zo´n kleine stal staat waar niemand je kan helpen Scheve mond Kun je geen priveles nemen van een goede instructeur die je kan begleiden Verward Of in de buurt een grote stal waar je desnoods met haar naar toe kan om te lessen Verward Ik denk dat met PP en natural horsemanship alleen je er wat rijden betreft niet zal komen. Een instructeur kan je ook veel leren over de omgang met je paard. Ik heb ook 2 jaar geleden na 17 jaar niet gereden te hebben een eigen paard gekocht en heb heeeeeel veeeel moeten leren (we zijn even oud Knipoog ). Kop op.. ga aktie ondernemen en opzoek naar een instructeur of een goede ruiter bij jou in de buurt (marktplaats advertentie ofzo) en probeer je over je angst heen te zetten.

Longeer je haar trouwens ook Verward Kan iemand haar niet ´longeren´terwijl jij erop zit Verward dus gewoon met longeerlijn aan het hoofdstel en jij met zadel en al erop Verward

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 14:16

Nou, dat is het dus, er is niemand op stal die kan helpen ( want er is niemand )( 1 persoon komt overdag en kan me niet helpen en de 2 anderen stalgenoten zijn jonge meiden die daar ook niet de ervaring voor hebben.). ik ben inderdaad te zacht Bloos en dacht aldoor met NH , het komt wel, al is het over een aantal jaar, maar nu heb ik haar 2 jaar en ik ben wel een heel stuk verder dan in het begin maar gewoon paard zadelen en rijden met die hap zit er bij mij nog niet in. ik heb al eens op dit punt gezeten en toen idd een advertentie gezet voor instructie en heb een aantal mensen gehad maar daar voelde ik me niet zo prettig bij ( ik wil dat er naar mijn paard wordt gekeken als een paard wat nog alles moet leren, wat ook zo is , want ze heeft nooit echt de basis geleerd, alleen een zadel erop en dan 'rijden' , benen hoef ik er niet aan te leggen dan gaat ze meteen versnellen ). En mijn echte les wat ik zelf heb gehad op de manege is ook alweer 20 jaar geleden.. Bloos . Het eerste jaar dat ik Omega had kon ik geen les nemen want er was geen bak of stuk om te rijden, wachtte de zomer af om dan, als ze rustig was op het erf te rijden. Maar dat is natuurlijk niks.daarna naar deze stal gegaan waar een mooie bak is, en dus op zoek gegaan naar instructie en bij NH-Pat Parelli uitgekomen, fantastisch ! was echt verder gekomen ( en in de zomer gaat het ook alleen in draf is ze nog stuurloos en ben ik bang dat ze supersnel gaat , en daar wil ik nu juist iets aan gaan doen ). Ik kom er idd niet met alleen NH en ben dus via deze weg op zoek naar iemand die bij mij wil komen om te helpen mijn paard ( en mezelf ) dus vanaf het begin te beleren. En longeren met mij erop , ze gaat uit haar dak aan een longeerlijn en met longeren ben ik nooit echt bezig geweest ( heel af en toe ) want daar is PP geen voorstander van, je werkt wel aan de 22ft lijn maar daar ben ik ook nog maar net mee bezig geweest van de zomer , toen ze nog een stuk rustiger was ). En ik was zelf wel weer bij een manege begonnen op manegepaarden maar werd daar alleen maar angstiger van, hield alleen maar in de gaten of ze niet te dicht achter me reden, en kreeg een paard amper in draf en als je onzeker bent en een paard 'doet niet wat je zegt "wordt je alleen maar banger, dus mijn lol was er snel vanaf. Ik durf wel op mijn paard te stappen ( hangt wel van het weer af en nu zou ik er liever iemand bij willen ) maar wil nu dus op de 'normale' manier les krijgen van iemand die me ook van mijn onzekerheid af wil helpen. En ik dacht dat ik via bokt wel iemand kon vinden hier in de buurt maar dat valt niet mee. De mensen die willen helpen , die me snappen, wonen te ver weg helaas.

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:53

Hoi Omegamedo, ik heb alle berichten met grote interesse gelezen en als dravereigenaar kan ik je misschien helpen met de volgende tip:
je hebt een paard wat van nature snel leert en graag werkt (spreek uit ervaring), en mijn belangrijkste tip is eigenlijk: ga terug naar de basis, ga regelmatig met haar aan het werk om zo de vertrouwensband weer op te bouwen. Dus ga haar juist wel longeren, ook al vindt jij er niet veel aan, daardoor kan ze haar energie kwijt en leert ze luisteren naar je stem en gaat ze jou ook meer vertrouwen, want ik denk dat dat aan beide kanten ontbreekt. Bouw haar conditie op door haar regelmatig aan het werk te zetten. Ik weet niet wat je nu met haar doet, maar ik weet hoeveel energie dravers kunnen hebben en vergeet niet dat jouw paard al op jonge leeftijd erg wijs was, het komt op mij nu over dat zij meer weet als jij, waardoor ze je altijd net een stapje voor is, waardoor jij dan weer bang wordt. Jullie zitten in een neerwaartse cirkel. Mijn paard kwam ook van de baan, zit nog steeds een eigenwijs hoofd op, maar we vertrouwen elkaar 100%. De basis is er en dat is waar jij en je beestje nu juist behoefte aan hebben. Niet dat ik nou "alwetend" ben ofzo, maar ik denk dat je probleem minder ingewikkeld is dan het lijkt...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:23

je moet hem zeker niet weg brengen om hem ergens in te laten rijden, daarbij is jou probleem nog niet opgelost! jij bent juist degene die met hem aan de gang moet gaan! nou kan je natuurlijk wel iemand er opzetten die hem de basis leert, maar jij moet zelf ook meegroeien in dat proces net zoals als jou paardje....
ik vind dat veel mensen namelijk geneens naar het paard kijken, elk paard kan wel de basisdingen leren, maar ieder paard verwerkt dat anders, juist om naar het paard te kijken en ook naar de eigenaar, tja ik vind dat je dan wat kan bereiken!
mare ik hoor het wel he hoe je het van het weekend gaat doen1 ben benieuwd!!!

we gaan je allemaal aanmoedigen!!!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 17:16

Hennie Lachen , jij ziet precies hoe het is !!! Geweldig, zoiets alleen al geeft een stukje erkenning , trouwens iedereen die reageert komt met goed bedoelde adviezen en dat is al zo superfijn ! ik ga ook inderdaad maar met de longeerlijn aan de gang ( kom er zelf altijd in vast te zitten ),jammer dat je ook al niet naast de deur woont....
Tabitha Lachen , ik breng haar ook zeker niet weg ( ben ik zo overgekomen ? Bloos! )dan heb ik er zelf iid niet veel aan. Zoals Hennie (Meerdijk ) zegt, mijn paard is gewoon al veel verder, maar de basis van het rijden kent ze niet, dus gee stap, draf , galop "op commando "( of het nu op mijn stem of op mijn benen zou zijn ). Daarom zoek ik iemand die ons les wil geven ! ( begin in herhaling te vallen geloof ik, sorry, maar ik wil gewoon alles duidelijk overbrengen ).

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:25

Wat ik me nu afvraag, is het zo nodig om met bit te rijden? je zegt zelf dat je er je niet goed bij voelt, en je paard duidelijk ook niet, goi dat hoofdstel wweg, en rij op towuhalster, hackamore, gelijk wat (er zin vast wel bokkers die je daarmee kunnen helpen)
als jullie elkaar goed vertrouwen kun je nog altijd een bitje inhangen he
verder kan ik je niet helpen, dus wens ik je veel succes! *LOL*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:36

omegamedo:
neehoor dat maak ik niet op uit je verhaal, maar in je topic wordt vermeld dat je je paard ook kan wegbrengen en hem prof. laat berijden

en ik denk/vind dat je dat lekker zelf moet doen met begeleiding. jij kan aanwijzingen krijgen wat je eventueel wel of niet moet doen, of juist op een andere manier! en intussen went paard helemaal aan jou! er is toch nix prettigers dan een zijn met je paard?! Lovers

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:44

Ik heb het idee dat jij naar een stukje houvast op zoek bent; je wilt alles wel doen om het goed te krijgen, maar je weet alleen niet waar je moet beginnen en op welke manier... Ik woon inderdaad niet heel dichtbij maar misschien kan ik je op deze manier via Bokt helpen? PB anders even wat je precies met Omega doet, je "weekprogramma" zal ik maar zeggen. Dan kan ik dat vergelijken met hoe ik mijn Henny heb ingereden (want dat is in feite wat je opnieuw gaat doen) en met wat ik nu met hem doe, misschien dat je daar een steun aan hebt? Het klinkt "ouwewijvig" maar regelmaat doet vaak echt wonderen *LOL* Nogmaals ik ben heus geen expert o.i.d. maar misschien heb je er iets aan...

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 01:06

Hoi , je klinkt echt niet ouwewijverig ! Je weet eigenlijk precies wat er mis is,wou dat je wel in de buurt woonde, zo iemand als jij zoek ik gewoon........ik pb je morgen ( straks Haha! ) !

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 23:32

Heb al zoveel reakties , zowel pb's als van marktplaats ( staan we ook op ! )gehad dat ik er af en toe zelf even van in de war ben ( wie wie is ).
Wil toch ook met NH door blijven gaan maar twijfel ook , omdat ik toch ook wel op de engelse manier erbij zou willen rijden , of zou dat te verwarrend zijn ?
Enkele reakties van marktplaats :
* iemand wil les geven met gebruik van TTeam, gevoelvol paardrijden enz
dit spreekt mij wel heel erg aan maarhet is voor mij te prijzig, ik wil
toch wel 1 keer per week les en dit kost E25,- , is te hoog voor mijn
bugdet, ik weet het, je moet er wat voor over hebben...alleen soms is
eigenlijk niet haalbaar...
* een reaktie van een meisje die 10 jaar les op een manege heeft
gegeven, maar is daar door omstandigheden gestopt Verward ( E10,- per half
uur ).
* iemand belde vanavond en volgt de opleiding ISPH , werkt ook met
TTEam, centered riding en gevoel. ( E10,- per uur , vind ik heel
redelijk !).
* enkele meiden die les geven volgens de methode van Pat Parelli,
met hun paarden in UItgeest, dus moet er wel heen reizen ( E9,-
per uur,is natuurlijk super ! Hier ben ik heel enthousiast over, omdat
het aansluit op wat ik al heb geleerd , en zo leer ik ook met andere
paarden te werken .Maar...ik leer wel maar moet het dan nog alleen
overbrengen op mijn paard, terwijl ik juist hulp zoek BIJ ons,
om samen beleerd te worden. En doe ik dan nog alleen Pat Parelli
zodat echt een beetje normaal rijden nog een hele poos kan duren.
Terwijl ik zat te denken om daar ook mee te beginnen.
Dus, wat nu ? Twee instructeurs ? Een om de engelse manier aan ons
te leren en 1 om te leren dmv Natural Horsemanship.
Snapt iemand het nog....?
Maar ik wilde wel even vertellen dat ik gister wilde longeren maar had
ze zoveel pit, dat ik haar maar weer los heb gedaan in de bak om uit
te razen, denk wel een half uur aan de ren gegaan....
Vandaag , na weken , weer de games van Parelli gedaan en dit ging
ons redelijk goed af, ik voelde me ook eindelijk weer eens lekker met
Omega, meer verbonden, dat leek van haar kant ook wel zo..... *LOL*
Dus heb alweer zin in de volgende keer werken met haar.
Nu alleen nog precies weten wat ik wil..... Scheve mond

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:22

oh meisje je hoef niet bang te zijn wij hadden inmand ook op stal en die waz ook bang wij hebben haar zo vaak geholpen dat ze er bijna overheen is

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 20:06

Ik heb vandaag een supermiddag bij Maud en Remy gehad !! OK dan!
Eerst ging Maud Remy longeren , toen was hij al rustig en wat draaft hij mooi rustig ! Daarna ging ze rijden en ook wat draven en gallopperen , toen zag ik al wat een lieverd Remy Lovers is en dat ik daar wel op zou durven....en idd vroeg Maud natuurlijk of ik even op Remy wilde !
Hij was lekker rustig en toen had ik wel zoiets van, ik kan wel even draven, en dat ging heel goed !! Zo goed dat ik eraan zat te denken of ik misschien een gallopje zou proberen.....Daar kwam Maud ook mee, dus ik ging het proberen wat op de linkerhand niet lukte , maar op de rechterhand wel !!! Echt super, want zelfs in de manegelessen die ik 2 jaar geleden had , durfde ik niet te gallopperen ( daarna nooit meer gedaan ). Ik heb er zo'n goed gevoel van :gereden en zelfs gegalloppeerd !! Echt superbedankt Maud en Remy !! *LOL*