op de rechterhand aangaloperen..een ramp voor mij!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

op de rechterhand aangaloperen..een ramp voor mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 16:53

hey mijn pony galopeerde altijd gewoon goed aan op allebei de handen. op een gegeven moment deed ze het op de rechterhand niet meer. mn instructrice heeft gezegd dat ik veel binnenstelling enz. moet doen en mn buitenbeen overdreven naar achteren. ik moest ook meer op de rechterhand gaan rijden.
dat heb ik gedaan, het ging al een stuk beter.
vorig jaar ben ik met mn pony onderuit gegaan (door de stomme fout van een ander) en sindsdien is het voor mij een en al ramp om weer op de rechterhand te galoperen, ik heb het gevoel (wat in het echt niet zo is) dat mn pony zo schuin door de bocht gaat dat ze weer onderuit gaat. en daar ben ik dus ook heel bang voor dat het weer gebeurt, omdat ik bij de vorige keer al een paar blijvende blessures heb opgelopen.
het is trouwens niet de eerste keer dat ik samen met een pony onderuit ben gegaan.

als ik op de rechterhand aan wil galoperen neem ik haar dus ook snel terug omdat het lijkt alsof ze zo schuin gaat, ik probeer bij mezelf wel te denken en zeggen dat dit helemaal niet het geval is. maar het helpt alleen niet.

wat kan ik doen???! Verward

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 20:20

sharonaollie schreef:
heo galoppeerd ze aan de longeerlijn rechtsom?


aan den longeerlijn galoppeert ze wel gewoon goed aan

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 20:23

Tyrza schreef:
Is je paard na die val wel nagekeken? Het kan best zijn dat er een werveltje scheef zit, die irriteert bij het aangalopperen onder de man.

Het kan ook zo zijn dat je paardje gewoon angstig is geworden door die val, waardoor ze niet meer durft aan te galopperen.

Of dat je zelf wat angstig bent, waardoor je je hulp niet goed (durft) aan te geven.

Wat je instructrice zegt van flink binnenstelling aannemen ben ik het niet eens. Hierdoor wordt je pony te krom naar binnen en kan het niet meer doortreden met het binnenachterbeen. Dit gaat ten koste van de balans en kán hij simpelweg niet aangalopperen, anders valt ie om.


hai. toen was ze dus niet nagekeken, er is laatst een kraker bij geweest, ik mag nu weer langzaam opbouwen. maar ik ben nog steeds wel bang om op de rechterhand aan te galoperen (er zat inderdaad een wervel niet goed).
ik ben nu al een tijdje weg bij mn instructrice, en om eerlijk te zijn ben ik daar blij om. er waren meer punten waar ik het niet mee eens was en waardoor mn pony rare dingen ging doen (met 4 benen tegen de bakrand aanlopen, steed omvallen en geen evenwicht hebben).

het aangaloperen gaat ook niet zo makkelijk meer misschien heb je gelijk dat ze wat angstig is maar hoe kan ik dat eruit krijgen?? Verward

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 20:50

dank je ik zal het eens gaan proberen (zodra het weer het ook toelaat, we hebben een alleen een btuienbak dus dat is even niet handig met dit weer Haha!)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 16:25

zal ik zeker gaan doen ja...
ik laat het in ieder geval weten als het zover is Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 17:19

Ellende schreef:
is het geen idee om het galloperen eerst buiten te oefenen? Dus op lange rechte stukken proberen stukken rechtergalop mee te nemen, dan hoef je niet bang te zijn om onderuit te gaan, toch?


het galoperen buiten, nee dat is af en toe helemaal een ramp, dan denkt ze hey ik mag galoperen jippie!!! en dan voel je de grond niet eens meer onder je... ik krijg haar dan niet echt terug. krijg ik haar wel terug gaat dat heel moeilijk en maat ze van die rare sprongen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers