niet stil staan tijdens het groeten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

niet stil staan tijdens het groeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 17:09

Ik heb al een hele tijd een probleem met max. Hij staat meestal tijdens de trainingen netjes stil als ik dat wil. Maar zo gauw als dat ik mijn kur wil oefenen of zelf al een show aan het rijden ben is het stil staan echt een ramp. Hij heeft dit altijd al gedaan, en ik heb altijd gedacht, gaat wel over naar mate hij vaker shows doet. Nou niet echt dus. Nu rijden we al een aantal jaren shows, en het probleem blijft. Ik oefen tijdens de trainingen netjes het stilstaan, en dan is alles dus wel ok. Wat kan ik hier aan doen?
tijdens een show het op willen lossen maakt het alleen nog maar erger, hij wil zo graag lopen dat hij gewoon niet kan wachten. Boos!


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 17:15

ja soms. Af en toe wil het dan nog wel als ik aan het los rijden ben. Maar zodra ik dan het groeten wil oefenen voelt hij al nattigheid en gaat staan dansen...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 10:36

euhm zou best wel eens kunnen ja. Ik ben soms best wat gespannen voor een show, en zeker met het groeten, want dan staat ie toch niet stil, en sta ik voor banketstaaf.
Meeste spanning weet ik altijd netjes weg te drukken bij mezelf, maar hoe druk ik dit nou weer weg dan?


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 15:32

is er dan niemand meer met wat extra tips????
jammer.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 00:37

Ah fijn zo veel reacties erbij!
Het is idd erg vervelend dat de muziek gewoon door loopt als hij staat te poedersuiker Haha! en ik neem er dan altijd genoegen mee met snel groeten op een scheef dribbelend peerd. Heel erg slecht...
Als ik halt houd gaat ie al, maar als ik de teugels in 1 hand neem is ie bijna weg. Ik zal eens op mijn ademhaling gaan letten, wie weet helpt dat wel. Ik moet zeggen dat ik ook, hoe vaak ik ook shows rijd, altijd iets spannign in me heb voor de show, en tijdens de show. Dat krabben op de schoft vind ie het einde, dus misschien ook wel een top idee, en kun je lekker stiekem doen ook nog Haha!
Tja aanpakken op het moment zelf, zou het best eens willen proberen, maar hoe??? Teugels strakker gaat ie op zij, benen aan leggen gaat ie naar voren, beiden tegelijk maakt ie o zo leuk van zelf een soort keertwending Boos! hij doet maar wat, zolang ie maar beweegt, hij is een workaholic eigenlijk. En boos worden, dan schiet ie zo in de stress dat ie alles fout gaat doen, het tere zieltje.... moeilijk moeilijk.
Stemhulp is ook nog een goed idee. Ik ga de 21 bij de volgende show gewoon eens alles tegelijk doen. Rustig ademen, schoft krabbelen, en ho zeggen. Als dat helpt, dan gaan we een feestje vieren!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 13:20

ik oefen thuis altijd met muziek voordat ik een show moet beginnen. dan doet ie ook al zo lastig. Misschien ligt het wel gewoon aan mij. Ik weet dat ie dan al begint, en stel mezelf er al op in. Dat maakt het misschien alleen nog maar erger. Zal nog wat meer oefenen thuis met muziek en halthouden. Thuis is het ziet zo erg als d muziek door speelt, starten we gewoon weer opnieuw. Lachen

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 13:54

ok even een update:
Het gaat tijdens het trainen nu al beter. Wonder boven wonder helpt dat uitademen dus! Nooit gedacht. Ook als ik wat meer ontspan en niet ga zitten stressen dat ie weer gaat huppelen. Nagels in de schof... Haha! Dat vind ie wel zo lekker, ja hij staat wel stil, maar kijk niet naar z'n waffel. Net een tapir dan, en een scheve kop... Haha!
op de stem geeft niet echt veel verschil, weet nog niet waarom, misschien komt dat nog. Hij weet wel dat ho is ho, maar het is maar al te vaak dat hij vast gaat lopen terwijl ik nog met mijn beugel bezig ben, en dan is het HO! loop, HO, stap stap HO en dan pluk ik hem een keer in z'n mond. Waarna hij boos wordt en we weer terug bij af zijn... hele diepe zucht.
maar het gaat al beter, zaterdag is de vogende show, en ik ben zeer benieuwd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers