oliebol, mijn houding weer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

oliebol, mijn houding weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:34

Ik dacht een hele tijd van mijn probleem af te zijn, voorover zitten maar nu, na weer een paar "enge momenten" tijdens de les ben ik weer een beetje bang geworden..
en dan vooral tijdens het aangalopperen ga ik ver voorover zitten! En ik wil juist dat mijn paardje langzamer gaat maar doordat voorover zitten gaat hij juist harder! Hoe leer ik dit af??

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:42

Heel bekend probleem, voorover zitten...
Ben erg benieuwd of iemand echt een oplossing weet, want zodra ik me met de houding etc. van m'n pony bezig ga houden ga ik ook voorover zitten.

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:51

tsjah, wat kan je eraan doen, erop letten en je lesgeefmens zal er wel iets van zeggen zeker? Mijn instructeur blijft ook op mijn minpunten hameren en na een tijdje gaat dat beter hoor! Blijven aan denken dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:57

ja de hele tijd zit hij erop te hameren...maar toch doe IK het iedre keer weer...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:40

Zoals al gezegd moet je er zelf moeite voor doen..Zover ik weet zijn er geen toverdrankjes waardoor je ineens wel rechtop gaat zitten. Haha!
Dus, zelf aan denken, jezelf (laten) corrigeren..Consequent zijn met jezelf.

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:53

is moeilijk, want het is zeker een soort reflex? heb ik ook gehad, als een pony er vandoor ging bijvoorbeeld, ging ik ook naar voor zitten, ik weet niet precies hoe je er van af komt, dat moet je denk ik toch zelf maar proberen en er op letten.
veel succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:13

he jammer geen toverdrankjes ervoor...ik moet zeggen dat ik het eerst ook in de darf had en dat dat nu eigenlijk weg is...het is meer bij het aangalopperen en dan tijdens de hulpen geven..maar ik heb mezelf er ook betrapt dat ik dan mij hakken niet naar beneden duw dus daar ook wat meer op letten..

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:24

Zelf ga ik ook snel naar voren zitten. Als er iemand bij mij is, vraag ik of ze constant wil zeggen "rechtzitten".

Of weet je wel wanneer je naar voren zit, maar lukt het niet om dan recht te gaan zitten als je het merkt?

Succes iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:58

nou ikmoet er vaak op gewezen worden..en dan zeggen ze rechtop en dan voor mijn gevoel zit ik al rechtop maar volgens hun niet en als ik dan naar hun meningrechtop zit zit ik heel erg veel naar achter..

jah_ik
Berichten: 155
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:39

jah dat heb ik ook, en als zij zeggen dat ik recht zit, denk ik dat ik onwijs naar achter hang, dit is echt heel vaag

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:59

ik heb het ook! vooral in galop Scheve mond

Eefjes
Berichten: 219
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:56

Ik heb dat probleem vaker gehoord.
Ik zelf heb dat ook als ik bang ben dan ga ik ook voorover zitten maar mijn instrucstrice zegt dan blaas diep in en uit en dan helemaal ontspannnen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:00

nou ik heb gister weer gereden op een pony waar ik heeeeeel lang niet op gereden heb omdat ik er gewoon niet op kon rijden..gooit verschrikkelijk hoog op, maar gister weer eens geprobeerd en het ging hartstikke lekker..
Tijdenm het aangalopperen zat ze er al in ik hoefde niet eens door te zitten en weet je..toen zat ik niet voorover! Een wonder, ik zat netjes ik had mijn "zit" helemaal te pakken! Ik ga volgende week gewoon weer op Nada kijken of het weer zo goed gaat..

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:40

Ik heb 1 tip en die werkt ge-wel-dig Haha!!!
Pak een stok (een rechte, zonder scherpe takjes eraan) of zo'n gelige plastice buis voor draden (die altijd in de muur zitten) die doe je achterlangs je rug, met je armen 'erover heen'. Vervolgens pak je gewoon de teugels vast, dan heb je je borstkas ontzettend naar voren en je allebogen iets naar achteren (in die houdingn wordt je gedwongen). Je kan dan totaal niet meer naar voren hellen, omdat dat zeer doet (de stok, of iets dergelijks, drukt dan tegen je ruggenwervel aan wat een vervelende gevoel/druk geeft)

Ik weet dat het een beetje slecht/pijnlijk voor jezelf klinkt, maar dit is wel een goede oplossing om recht te blijven zitten. En na een paar keer ben je er gewend aan en zit je rechtop Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:41

ja echt?? Huh ze zien me al aankomen in de les maar als hetr mag ga ik het gewoon proberen!! Het klint wel heel logisch...

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:43

oh, doe dit niet bij een paard die bang is van zwepen Haha!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:49

Zorg dat je beugels op de juiste maat zijn, en ga zeke rniet aan de teugels hangen!
Wat goed werkt, zijn privé lessen aan de longe, daar leer je heel goed je zit ontwikkelen !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:50

neej aan de teugels hangen doe ik niet en privelessen wil ik ook erg graag alleen kom ik niet uit met mijn werk...