HELLUPPP!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:26

Weet je ook waardoor dat komt? Is ze om een bepaalde reden bang voor water of neemt ze je gewoon echt in de maling?

In het eerste geval zou ik d'r rustig leren wennen aan water door eerst met iets kleins te beginnen (bv: een spons laten reuken en na een tijdje zachtjes over d'r neus halen) en zo steeds verder gaan, totdat ze weet dat ook plassen niet eng zijn en dat ze hier gewoon doorheen kan lopen.

Het zou trouwens niet vreemd zijn als ze plassen eng vindt hoor, mijn vorige verzorgpaardje vond water ook doodeng! (dat kwam omdat ze als veulen in een sloot was gevallen, misschien heeft jouw paardje ook wel een reden of herinnering waardoor ze er bang voor is)

In het tweede geval moet je natuurlijk gewoon laten zien wie de baas is! Als jij met 'r naar stal wil, wil poetsen of wil lopen, heeft ze naar jou te luisteren, want jij bent de leider!!

Wat je ook doet, in ieder geval succes ermee!


_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:06

Graag gedaan hoor! Ik hoop dat het gaat lukken! Met mijn vorige verzorgpaardje heb ik ook veel geoefend en uiteindelijk ging het al veel beter Lachen. Soms duurde het heel lang voor er weer vooruitgang in zat, maar het was ook wel erg leuk om te doen; ik wandelde bijvoorbeeld ook geregeld met 'r langs het strand en na verloop van tijd liep ze uiteindelijk wel stukjes door ondiepe watertjes. Dit was echt erg leuk om te doen, heerlijk langs het strand wandelen. Met zulk soort dingetjes versterk je de band en het vertrouwen met je paard, maak je hem gewend met water en laat je 'm zien dat het niet altijd iets engs is en het is gewoon erg leuk om te doen!
Veel succes ermee!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers