Tips voor inrijden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Texas1
Berichten: 966
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: `s-Gravenzande

Tips voor inrijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 17:31

Ik zou graag willen weten of jullie wat tips hebben om een paard in te rijden ze is nu 3,5 zadelmak heb er een paar keer opgezeten en beetje gestapt erop aan de hand het bit accepteert ze ook helemaal ik longeer der en ze loop ook gewoon aan de teugel.....deed ze vrij makkelijk altijd al buigen in de nek. Maar iemand tips om voor de eerste paar keren egt te erop te gaan aan de longe ensow wat je jusit wle en neit moet doen?
Mij zeiden ze als je de eerste keer erop gaat en ze gaat ervandoor je knieeen tegen t zadel benen naar buiten en je goed vasthouden en laten gaan.....


Texas1
Berichten: 966
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: `s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:06

Hmmmmmmmm okeej bedankt allemaal maar ik heb zelf geneog ervaring met paarden heb op een stal stage gelopen waar ze paarden engels inreden en dus veel gezien en geleerd en zelf ook in loop van de jaren ervaring opgedaan alleen ik denk misschien heeft iemand nog specifieke tips...
Ik wil namelijk neit me paard verpesten wat dus eingenlijk naar mij mening veel mensen doen..ik heb zelf de moeder van dit paard opnieuw moeten ' inrijden' ze was gwn in een keer op dat ebest gegaan zadel erop en hoppa van sturen en goede galop had ze nog nooit van gehoord en kon ook opgegeven moment alleen amar steigeren gelukkig is dit paard genezen! Ze loop nu super!


Texas1
Berichten: 966
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: `s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:32

Nou wij hebben er 8 staan ik..allemaal al ingereden alleen allemaal engels wil deze het liefst western...maar goed dta ben ik aant uitpluizen, ik heb alleen 1 vraag of er iemand nog tips heeft, ik heb er al opgezeten hoor , ging allemaal goeden als je denkt dat ik geen ervaring heb nou zit niet fout ben geen beginner hoor en weet al geneog ik vraag alleen om tips waar ik misgien nog wat van op kan steken altijd mooi mee genomen toch?

Texas1
Berichten: 966
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: `s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:37

ik heb die andere tenminste ook weer normaal gekregen...zelf....zonder instructeur dusss en niemand lukte het maar ben doorgegaan dus en uiteindelijk toch gekregen wat ik wou...na veel wikken en wegen...

Texas1
Berichten: 966
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: `s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:38

Daar staat de topic ook voor western maar ik bedoel gewoon algemene tips vandaar het is makkelijker om een engels paard naar western te rijden dan andersom...

Texas1
Berichten: 966
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: `s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:42

Zelf gekregen van iemand die bij ons was die western rijd ze zei dat western op je gevoel rijd en engels met je beenhulpen ensow en het makkelijekr was een paar gewicht hulpen te leren dan been hulpen en daar zit toch wel enigzeids gelijk in een jong paard accepteerd ook neit glijk je been maar met je gewicht kom je sneller ergens denk.

Texas1
Berichten: 966
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: `s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:45

het andere paard wat omhoog ging kon alleen nog maar steigeren stond stil liep achteruit van alles geprobeerd veel geduld genomen en uit eindelijk gelukt dus niet zomaar een keer omhoog

Texas1
Berichten: 966
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: `s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 12:41

Ik heb al iemand gevonden...dusss ik laat het hierbij...maar goed ik bedoel als ik zelf maar weet hoeveel ervaring heb als je neit weet en ziet hoe iemand rijd kun je ook neit al teveel zeggen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers