Schoppen naar mij been!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Schoppen naar mij been!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 20:01

Ik ben op het moment regelmatig bezig met het oefenen van een keertwending,nescio schopt dan steeds naar mijn been waardoor mijn wending steeds weer verkeert gaat Verward hoe los ik dit op?

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:04

een keer met de zweep terug slaan tot dat ze het niet meer doet

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:44

Ligt eraan of je scherpe spoortjes aan hebt. Zo niet, probeer er dan snel bij te zijn als ie het weer doet, door hem even naar voren te trappen. Een zweep zou ik pas als laatste gebruiken, aangezien hij spanning op een beenhulp geeft.

Je moet het zo zien: als je beenhulp geeft, hoort je paard daar voorwaarts op te reageren. Indien hij trapt naar je been, komt hij juist terug. Dat wil je dus niet. Dus meteen naar voren rijden, ongeacht met welke oefening je bezig bent. Daarna weer rust erin rijden. Doet hij het daarna braaf, dan uiteraard belonen Knipoog

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:52

Tyrza schreef:
door hem even naar voren te trappen.


he lekker, rijtechnisch taalgebruik dat we allemaal begrijpen Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:56

hihi, daar komt het op neer, toch? Of laat ik het maar als volgt noemen: drijf je paard zo naar voren zodat hij meteen reactie geeft. Zo goed? Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:11

Neuh, doe maar niet Tyrza, dat eerste was veel duidelijker.... hahahaha

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:19

Wouter24"]
[quote="Tyrza schreef:
door hem even naar voren te trappen.


he lekker, rijtechnisch taalgebruik dat we allemaal begrijpen Knipoog
[/quote]

Haha duidelijke taal Haha!

Ik denk dat hij dit niet voor niets doet.... Probeer eens te achterhalen waarom hij dit doet. Misschien heeft hij pijn ofzo...

bbbe

Berichten: 41
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:32

ja mischien de singel?doet hij het ook bij andere figuren rijden?
heeft hij wondjes?
en anders terug slaan! Haha!

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 05:17

terug slaan nee!!! maar thyrza ik ga je metode uitproberen hoor!en pijn nee hoor dat zal het niet zijn !!!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 03:51

Tyrza schreef:
Ligt eraan of je scherpe spoortjes aan hebt. Zo niet, probeer er dan snel bij te zijn als ie het weer doet, door hem even naar voren te trappen. Een zweep zou ik pas als laatste gebruiken, aangezien hij spanning op een beenhulp geeft.

Je moet het zo zien: als je beenhulp geeft, hoort je paard daar voorwaarts op te reageren. Indien hij trapt naar je been, komt hij juist terug. Dat wil je dus niet. Dus meteen naar voren rijden, ongeacht met welke oefening je bezig bent. Daarna weer rust erin rijden. Doet hij het daarna braaf, dan uiteraard belonen Knipoog

ben het hier mee eens.
ik denk dat je paardje het moelijk vindt en dat dit zijn reactie is.sommige paarden gooien hun hoofde omhoog andere paarden gaan steigeren enz

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:58

Inderdaad. Bovendien zit het gros van de ruiters, waarbij het paard moeilijk een keertwending maakt, scheef. Zo kun je uiteraard niet correct je hulp aangeven, wat ook verwarrend is voor het dier.

Met scheef bedoel ik: stel dat je een keertwending naar links wilt maken, dan leg je je rechterbeen er bij. Reageerd je paard niet, dan ga je meer knijpen met dat been, met als gevolg dat je aan je rechterkant in knikt. Hierdoor wordt je gewicht naar rechts verplaatst, terwijl je dan juist naar links moet zitten en het gewicht naar déze kant moet brengen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:14

Het is een soort van verzet, als een paard iets nieuws moet doen, of iets wat hij moeilijk vind, en hij is het er niet mee eens, dan kan ie als verzet naar je been slaan, andere paarden gooien hun hoofd omhoog, of lopen onder je uit

die van mij heeft het een tijdje geleden ook gedaan bij de wending om de achterhand, nu doet hij het bij het omstellen als ik aan het zig-zag appuyeren ben
wat bij hem helpt, is voor iets meer toestaan, en het eerst makkelijk maken, en voorwaarts houden

de wending om de achterhand oefende ik eerst door een volte van 10 meter de maken, met de achterhand naar binnen, en die volte steeds te verkleinen, maar hem wel zn passen af te laten maken

en zo steeds zn grens verleggen met hoe klein hij hem kan maken, zonder in verzet te komen, tot je uiteindelijk een goede keertwending kan maken

Oscarlover

Berichten: 557
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Tiendeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:50

Misschien heeft hij ergens last van.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:02

oorzaak zoeken en niet vooruitdrijven als je het niet zeker bent. kan een bepaalde stijfheid zijn of een pijn. probeer de oefening op een andere manier te benaderen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:06

Tyrza schreef:
Je moet het zo zien: als je beenhulp geeft, hoort je paard daar voorwaarts op te reageren. Indien hij trapt naar je been, komt hij juist terug. Dat wil je dus niet. Dus meteen naar voren rijden, ongeacht met welke oefening je bezig bent. Daarna weer rust erin rijden. Doet hij het daarna braaf, dan uiteraard belonen Knipoog


Dat is precies wat mijn instructeur tegen mij zegt als Omar naar mijn been trapt Knipoog naar voren rijden!