Isolda gaat een beetje "misbruik" maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 18:37

Van de dingen die ze de laatste tijd geleerd heeft.
Ze staat sinds een maandje ofzo op stal en samen met een beetje wind maakt dit DE perfecte reden om niet te luisteren.
Natuurlijk doen alle paarden dit, maar ik heb het idee dat dit alles weer te gronde doet gaan... Ik zit dus een beetje in een dipje Boos!

Ik heb zo veel mijn best gedaan om haar aan mijn been te krijgen. Is ze nu dus ook. Maar als ik nu iets been geef om iets meer te vragen, iets meer de achterhand erbij te krijgen, draaft ze direct in een vlot tempo aan. (Soms zelfs direct door in galop)
Heel braaf natuurlijk,..... Maar NIET de bedoeling!!!
Of ook heel vervelend, ze maakt zich sterk terwijl ze "aan de teugel" loopt. Heel irritant, ze loopt keurig netjes, maar ik heb op de een of andere manier geen contact meer met haar. (voelt wel heerlijk want ze stuwt dan geweldig van achteren) Ze loopt met me weg, nul comma nul reactie op wat ik doe.
Ik geef haar op dit moment maar gewoon een schop, zodat ze haar hoofd omhoog doet en ik haar weer kan sturen.

Een dikke dip dus ://
Wat kan ik daar nou aan doen, aan dat weg lopen? Ik weet eigelijk niet precies wat ze doet, ze blijft in een perfecte houding lopen, maar is dus bagger omdat ze niet luisterd......

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 20:44

Ik denk dat je op het moment dat ze wegloopt, moet proberen haar met tempo wisselingen weer bij je te krijgen en weer weg te rijden. Niet afwachten, maar gelijk reageren. Gaat ze ook hangen? Dan niet vasthouden, maar juist loslaten...
Sterkte

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 10:09

Dank je, Nee ze gaat niet hangen eigelijk. Een beetje vreemd juist, het voelt heel fijn. Alsof ze heel soepel is. Is ze natuurlijk niet, want als ik een ophouding maak, dendert ze er door heen.
Zou ze achter het bit kruipen? Maar moet ze daar niet heel diep voor gaan?

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 14:05

Nee hoor, ze kunnen ook vóór de loodlijn achter het bit lopen. Net zoals ze ook wel achter de loodlijn aan het bit kunnen zijn... Ik denk dat je dit toch vooral voorwaarts op moet lossen, probeer d'r dan met kneepjes (bij vasthouden gaat zij ws terugtrekken) duidelijk te maken dat ze niet mag 'vluchten'.

_________________
Het is niet het paard wat vastzit, maar de ruiter die niet loslaat..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nikit op 2001-11-20 13:06 ]</font>