Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Citaat:maar een vriendin zegt met touwtjes maar ik weeet niet of daar de achterhand ook bij word betrokken(dus ook goed er onder)
Jacksel schreef:Ik vraag me toch behoorlijk af hoeveel ervaring die vriendin heeft, op welk niveau ze zelf rijdt en hoe oud ze is... Ik denk namelijk dat je in dit geval meer hebt aan goede begeleiding in het algemeen misschien en zeker in het rijden...
Het klinkt mij alsof je nog niet zo heel veel ervaring hebt en het is in dit geval erg moeijlijk om over internet adviezen te geven...
Lieke schreef:Zorg eerst maar dat het paard helemaal beter is en het veulen geboren is!
Als een paard niet helemaal gezond is kan hij natuurlijk ook niet helemaal lekker lopen.
Ik zou het daarna toch echt met les proberen aan te pakken (in april kun je neem ik aan toch wel redelijk in het land rijden).
Geen hulpteugels of scherpe bitten erin hangen, het probleem ligt waarschijnlijk bij de ruiter en niet bij het paard. Extra hulpmiddelen nemen de oorzaak niet weg maar proberen de gevolgen te bestrijden.